10 حمله به البوکمال و حومه آن در شرق سوریه؛ چگونه و چه زمانی؟

10 حمله به البوکمال و حومه آن در شرق سوریه؛ چگونه و چه زمانی؟
دوشنبه 3 آذر 1399 - 09:59

طبق معمول، برخی رسانه‌های عرب‌زبان شایعاتی مبنی بر این‌که "جنگنده‌های ناشناس که گفته می‌شود متعلق به ائتلاف بین‌المللی هستند، بیش از 10 بار حملاتی را به نزدیکی شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق صورت دادند"، منتشر می‌کنند از سوی دیگر، برخی منابع این شایعات را ردّ کرده و بی‌اساس می‌خوانند.

العالم- درگوشی

رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، هیچ تعهدی به اخلاق رسانه‌ای و انسانی ندارند بلکه مطابق با اهداف سیاسی دست به انتشار اخبار دروغین و ساختگی می‌زنند و همزمان برخی شبکه‌های تلویزیونی این خبر را بازنشر داده و از طریق وب‌سایت‌های الکترونیکی منتشر می‌کنند. این وضعیت، یادآور تیم ارکستر است که مطابق با یک نت موسیقی کار می‌کند و هر نوازنده به نوبه خود آنچه را که برایش تعریف شده است، می‌نوازد و همیشه با توجه به اشارات دست ارکستر شروع به نواختن و یا متوقف کردن آن می‌کند. مشابه این وضعیت، عملکرد برخی رسانه‌هاست که با هدف به راه انداختن جنگ روانی علیه محور مقاومت در سوریه، مدعی حملات هوایی به شهر البوکمال شده‌اند و همزمان برخی وب‌سایت‌های الکترونیکی و شبکه‌های تلویزیونی عین همین خبر را صرفا با هدف نشر اکاذیب بازنشر می‌کنند.

آری این دورغ پراکنی ها در شرایطی حساس و در زمانی انجام می شود که منطقه و کلا جهان بر لبه پرتگاه ایستاده و منتظر است ببیند ترامپ در واپسین روزهای خود چه کار می کند. مخصوصا پس از آن که کریستوفر میلر را به عنوان سرپرست وزارت جنگ خود منصوب کرده است و او هم به نوبه خود به بهانه عقب‌نشینی و پایان جنگ، اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی در افغانستان را تا قبل از 15 ژانویه 2021 کاهش می‌دهد. اینجا نوبت رهبر ارکستر جنگ در حاشیه خلیج‌فارس یا رژیم صهیونیستی می‌رسد تا به تروریست‌های خود اعلام کنند که آنها منظور نظر این وزیر آمریکایی نیستند. اما برخی دیگر معتقدند که هدف از این دروغ‌پراکنی‌ها، جلب توجه ارتش سوریه و همپیمانانش و منحرف کردن تمرکز آنها از اولویت جنگ با بقایای گروه های تروریستی در مقرها مواضع آنها و دور نگه داشتن ارتش و متحدان سوریه از دیگر کانون‌های تروریستی وابسته به آمریکاست که بر اساس مبانی تفکر تروریستی اما با ابرازهای متفاوت شکل گرفته‌اند و در نهایت جلوگیری از بروز هر گونه بارقه‌ای که نشان از احتمال ظهور مرحله جدید دارند.

جنجال‌افروزی از طریق دروغ‌پراکنی و انتشار اخبار جعلی جهت تقویت روحیه تروریست‌ها فقط نابینایی سیستماتیک آنها را تقویت می‌کند. موید این امر این است که حتی برخی روزنامه‌نگاران وابسته به کشورهای حامی و میزبان تروریست‌ها درباره صحت چنین اخبار و روایتی شک و تردید کرد‌ه‌اند؛ اخباری که نشانگر فقر سیاسی و میدانی نیروهای متجاوز علیه سوریه است. دروغ و اخبار جعلی تنها سلاح کسانی است که از دستیابی به پیروزی میدانی یا دستاوردی سیاسی عاجز هستند. این دروغ دلیلی قاطع بر شکستی است که به پروژه تکفیری و گروه‌های مسلح وارد شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها