پلیس فرانسه با خشونت و گاز آشک آور مهاجران را از یک اردوگاه بیرون کرد

پلیس فرانسه با خشونت و گاز آشک آور مهاجران را از یک اردوگاه بیرون کرد
سه شنبه 4 آذر 1399 - 12:29

نیروهای امنیتی فرانسه با استفاده از گاز اشک آور و خشونت مهاجران را مبجور کرد تا یک اردوگاه را در مرکز پاریس ترک کنند.

العالم - اروپا

این مهاجران که حدود صد نفر می شدند در پی تخلیۀ اردوگاه بزرگ «سنت دنیس» در هفته گذشته سرگردان شده و با برافراشتن چادرهایشان در مرکز شهر پاریس اردوگاه جدیدی ایجاد کرده بودند که عصر روز گذشته (دوشنبه) با برخورد شدید نیروهای پلیس فرانسه به ویژه استفاده آنها از گاز اشک آور، مجبور به ترک کمپ جدید شدند.

به گزارش یورونیوز، یورش پلیس به این کمپ، حدود یکساعت پس از آن آغاز شد که مهاجران توانستند کار نصب چادرها را به پایان برسانند. پلیس در حالی چادرها را از زمین می‌کند که هنوز مهاجران درون آنها نشسته بودند و برخی با گریه درخواست کمک می‌کردند.

حدود 500 چادر که عمدتا متعلق به مهاجران افغان بود و زیر مجسمه جمهوری برپا شده بودند، برچیده شد و پس از آن نیز پلیس با گاز اشک آور و نارنجک‌های دودزا صدها مهاجر و طرفداران آنها را در خیابان‌های پاریس متفرق کرد.

مرتضی، مهاجر 20 ساله افغان می‌گوید: «ما جایی برای رفتن نداریم. نمی‌خواهیم مانند حیوانات زندگی کنیم؛ ما فقط برای پناهندگی آمده‌ایم.»

شاهد الدین، مهاجر 34 ساله افغان پس از بیرون رانده شدن از این مکان گریه کنان می‌گوید: «این رفتار خیلی خشونت آمیز است، ما فقط یک سقف می‌خواهیم.»

یان بروست، معاون شهردار پاریس این حادثه را «باورنکردنی» توصیف کرد و گفت: «دولت با استفاده از نیروی پلیس برای برخورد با یک وضعیت اجتماعی، یک نمایش ناخوشایند را به اجرا گذاشت.»

کورین توره، مسئول سازمان پزشکان بدون مرز در فرانسه نیز اعلام کرد: «تنها پاسخ مقامات زور است؛ حتی در وضعیت بحران سلامت. این قابل قبول نیست.»

بیش از 3000 نفر عمدتا مردان افغان از هفته گذشته پس از برچیدن اردوگاه غیررسمی سنت دنیس، در مراکز پذیرش پناهجویان یا سالن‌های بدنسازی استان ‌ایل-دو-فرانس به مرکزیت پاریس اسکان داده شده‌اند. با این وجود حدود 500 تا 1000 نفر دیگر همچنان در پاریس و حومه آن سرگردانند.

پلیس در قبال اردوگاه‌های غیرقانونی مهاجران سیاست «تحمل صفر» را به اجرا گذاشته است. این سیاست که از ابتدای سال جاری میلادی از سوی دیدیه لالمنت، رئیس پلیس پاریس اعمال شده، باعث شده که بسیاری از مهاجران از رفتن به منطقه سنت دنیس خودداری کنند اما در حومه پاریس سرگردان شوند. این خشونتها باعث شده بسیاری از مهاجران نیز پاریس را به مقصد کاله در شمال فرانسه ترک کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها