خنجر ولیعهد سعودی به فلسطین با توهم دشمنی با ایران

خنجر ولیعهد سعودی به فلسطین با توهم دشمنی با ایران
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 07:57

نشریه صهیونیستی اسرائیل هیوم بدون اشاره به خیانت ریاض به فلسطینیان گزارش داده که دلیل تمایل ولیعهد سعودی به برقراری روابط با این رژیم، تشکیل اتحادی با این کشور در برابر سیاست‌ های دولت جدید آمریکا در قبال ایران است.

العالم ـ عربستان سعودی

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در قسمتی از تحلیلی یکسویه و جهت دار درباره دلایل مرتبط با ایران در تمایل محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به برقراری روابط با اسرائیل علی رغم وجود مخالفت های داخلی در عربستان سعودی و در دستگاه حکومتی این کشور، پرداخت.

این روزنامه صهیونیستی خاطر نشان کرد: بن سلمان بسیار درباره آینده و به ویژه این که دولت جدید جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به منافع مهم آن آسیب خواهد زد، نگران است.

محمد بن سلمان شاهزاده عربستان نگران است که دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، به توافق هسته ای برگردد و شرایطی را ایجاد کند که تنها منجر به افزایش تمایل تهران برای تضعیف حکومت پادشاهی عربستان سعودی شود.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه در ادامه می نویسد: دیدار مخفی انجام شده میان بنیامین نتانیاهو و بن سلمان در شهر جدید نیوم با پس زمینه این نگرانی ها انجام شد. ولیعهد سعودی خواستار یک جبهه واحد با اسرائیل در برابر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن نسبت به توافق هسته ای است و بر روابط صمیمانه قبلی اسرائیل با بایدن و اطرافیانش تکیه می کند تا به او کمک کنند صفحه ای جدید در روابط ریاض و واشنگتن باز کند.

اسراییل هیوم می افزاید: بن سلمان تمام این ها را می خواهد، بدون این که مجبور باشد معاهده صلح با اسرائیل را امضا کند و شاید حتی سفارتی در تل آویو یا قدس باز کند.

تحلیل جهت دار نشریه صهیونیستی اسرائیل هیوم برای به اصطلاح تطهیر ولیعهد سعودی درحالی است که این رژیم پیش از این اقدامات آشکاری درخصوص اعلام الحاق کرانه باختری، تعیین قدس به عنوان پایتخت این رژیم، گسترش تخریب و تصاحب خانه های فلسطینیان و افزایش شهرک سازی به رغم مخالفت های جامعه جهانی از جمله کشورهای اسلامی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا انجام داده است.

به همین خاطر گروه های فلسطینی دیدار بزدلانه و مخفیانه ولیعهد سعودی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی را خنجری بر پشت ملت فلسطین اعلام و نسبت به آن موضع آشکاری گرفته اند.

حالا این نشریه صهیونیستی در صدد بازگرداندن آبروی بردباد رفته مجمد بن سلمان ولیعهد سعودی برآمده و در این زمینه سعی کرده دشمنی ولیعهد سعودی با ایران را چاشنی این مساله کند تا از این رهگذر به خیال خویش به اهداف خود برای دور کردن اذهان از توطئه علیه ملت فسطین نایل شود.

پربیننده ترین خبرها