اعتراف به شکست، بن‌سلمان را از باتلاق یمن نجات می‌دهد

اعتراف به شکست، بن‌سلمان را از باتلاق یمن نجات می‌دهد
پنج‌شنبه 6 آذر 1399 - 08:15

بر کسی پوشیده نیست که ولیعهد سعودی شخصیتی است با ذهنیت بدویِ غرق در تاریکی انتقام و عدم سازش و هیجان‌زده از دیدن آلام و مشکلات قربانیان، که از همدردی با ضعفا اجتناب می‌کند. در حالی‌که در برابر قدرتمندهای جهانی مطیع و فاقد کرامت و عزت انسانی است.

العالم- کشکول

ماهیت این شخصیت به شکل بسیار بارزتری در جریان تجاوز "محمد بن‌سلمان" به یمن آشکار شده است؛ جنگی که افزون بر 6 سال است علیه ملت یمن و به خاطر خوش‌خدمتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان است. بن‌سلمان به رغم تمام جنایت‌ها و رسوایی‌هایی که در یمن مرتکب شده و در مقابل، هیچ‌گونه دستاورد و پیروزی را محقق نساخته است ولی همچنان به ادامه دادن این جنگ ویرانگر اصرار دارد و از اعتراف به شکست در مقابل ملت بی‌دفاع یمن امتناع می‌ورزد و همچنین جرات آن را ندارد که اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود را مسئول وارد کردن رژیم سعودی به باتلاق یمنی معرفی کند.

امروز و با گذشت بیش از 6 سال جنگ ائتلاف متجاوز آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی علیه یمن تمامی شواهد حاکی از آن است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دست بالا را در این جنگ دارند به‌ویژه بعد از شکستن حاصره شهر "الدریهیمی" در استان الحدیده و آزادسازی اردوگاه "ماس" در استان مارب، که دروازه آزادسازی مارب به شمار می‌رود. فرار نیروهای سعودی از مارب، حمله موشکی نیروهای مسلح یمن با یک فروند موشک هدایت‌شونده "قدس 2" به تاسیسات نفتی آرامک در جده از دیگر شواهد قطعی شکست سعودی‌هاست.

این پیروزی‌های چشمگیر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بعد از گذشت شش سال از جنگ ویرانگر، محاصره و گرسنه نگه‌داشتن است و در این میان، بن‌سلمان به جای اینکه عقل خود را به‌کار بگیرد و به فکر راه‌حل منطقی برای خروج از این باتلاق باشد به بازی‌های دیگر متوسل می‌شود تا خود را در این باتلاق غوطه‌ورتر کند. لذا همزمان با مظلوم‌نمایی بن‌سلمان در جامعه جهانی، رژیم سعودی ادعا کرد که 5 مین را که جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ کاشته را منفجر کرده و یک روز بعد از این ادعا نیز، رسانه‌های همسو با آن گزارش دادند که یک مین داخل یک فروند نفت‌کش یونانی در بندر عربستان منفجر شد که بر اثر این حادثه، خسارت‌هایی به این نفت‌کش وارد شده است.

کسانی که از شخصیت بن‌سلمان به خوبی مطلع هستند این حوادث مشکوک را به تلاش این شاهزاده مغرور برای سرپوش گذاشتن شکست‌هایش مرتبط می‌دانند تا از این طریق دولت "دونالد ترامپ" را تحریک کند قبل از اتمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش، جنبش انصارالله را به دلیل محروم ساختن ملت یمن از کمک‌های بین‌‌المللی در فهرست تروریسم درج کند!.

به نظر می‌رسد بن‌سلمان از یمن درس عبرت نگرفته و اسیر شخصیت بدوی‌اش است. اما مردم یمن که در طول تاریخ طولانی کشورشان ارتش‌های بیگانهِ متجاوز به یمن را متحمل شکست‌های سنگین کرده‌اند، بن‌سلمان را نیز شکست خواهند داد. تحولات چند روز اخیر یمن نیز موید این حقیقت است و سیاست گرسنه نگه‌داشتن و تخریب زیرساخت‌های حیاتی یمن و نیز شایعه مین‌های دریایی و انفجار نفت‌کش‌ها و نیز مظلوم‌نمایی در عرصه جهانی راه‌حل نیست بلکه خروج از باتلاق یمن یک راه دارد و آن اعتراف بن‌سلمان به شکست.

پربیننده ترین خبرها