چگونه یمنی‌ها بن‌سلمان را به مویه کردن انداختند؟

چگونه یمنی‌ها بن‌سلمان را به مویه کردن انداختند؟
پنج‌شنبه 6 آذر 1399 - 13:44

"محمد عبدالسلام‌" بی‌پرده‌ترین اظهارات را درخصوص تلاش‌های رژیم سعودی برای مظلوم‌نمایی و ایجاد اجماع جهانی علیه انصارالله یمن مطرح کرده و گفته است: "مویه کردن سعودی پس از هر پاسخ دردناک انصارالله همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و نشان می‌دهد این حملات موثر واقع شده استت."

العالم- تحلیل روز

عربستان سعودی باید مویه کند همانطور که یمنی‌ها از شدت تجاوزات ظالمه این رژیم درد می‌کشد؛ رژیمی که با ایجاد ائتلافی نظامی جنگ کورکورانه‌ای را علیه یمن راه انداخته، مراسم‌های عروسی و عزا، بازارهای شلوغ، منازل مسکونی و مدارس را بمباران می‌کند. این جنایاتی که روزانه نظاره‌گرشان هستیم، عربستان سعودی را بارها وارد فهرست کشتار کودکان کرد ولی هر بار سازمان ملل تحت فشار و تهدید، مجبور به حذف آن از این فهرست شده است.

عربستان سعودی امروز نقش قربانی را در جریان حملات موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو ایفا می‌کند و با برپایی نمایشگاهی از بقایای موشک‌های یمنی که به اهدافی در عربستان اصابت کرده‌اند، با کمک آمریکا تلاش می‌کند جامعه جهانی را علیه انصارالله تحریک کند. ریاض با اتخاذ رویکرد جهل، ادعا می‌کند که این موشک‌های شلیک‌شده به داخل عربستان، از دیگر کشورها به یمن قاچاق شده است. بدیهی است که سخن گفتن سعودی‌ها از قاچاق موشک‌ها به یمن، در سایه محاصره فراگیر و کمک‌های آمریکایی، غرب و شرق برای کمک به ریاض در این محاصره، صرفا دروغی مضحک و طنز است که ضمن نمایش ناتوانی ریاض در مقابل یمنی‌ها، آن را مضحکه عام و خاص کرده است.

امروز عربستان سعودی جامعه جهانی را سرزنش می‌کند و می‌گوید که عدم حمایتش از آن علیه یمنی‌ها (منظورش انصارالله) انرژی در جهان را تهدید می‌کند، که انفجار در نزدیکی نفتکش یونانی در دریای سرخ بزرگ‌ترین دلیل بر این امر است. غرب و به‌ویژه آمریکا هیچ علاقه‌ای به توقف جنگ در یمن ندارند و برای دستیابی به راه‌حلی برای این بحران میانجیگری نمی‌کند؛ چرا که آنها ذی‌نفع هستند و این "محمد بن‌سلمان" ولیعهد است که در باتلاق یمن گرفتار شده، و هیچ راه برون‌رفتی از این بحران روبه‌روی خود نمی‌بیند تا شاید آبروی‌ باقی‌مانده خود را حفظ کند. لذا این شاهزاده جهان را علیه انصارالله بسیج می‌کند و در حالی‌که دلارهایی را در این راه هزینه می‌کند ولی در متوقف کردن جنگ شکست می‌خورد.

امروز یمنی‌ها حق دارند که افتخار کنند در مقابل صدها میلیارد دلار سعودی که برای خرید تسلیحات غربی و ارتش‌های وهابی و تکفیری هزینه می‌شود، مقاومت کرده‌اند و بن‌سلمان منفور را آزرده و متقاعد کردند که هیچ راهی جز پایان دادن به جنگ ندارد. در حالی‌که بن‌سلمان امروز تلاش می‌کند نقش قربانی را بازی کند ولی بعید نیست که او خشم خود را از طریق ارتکاب جنایتی جدید در یمن خالی کند.

پربیننده ترین خبرها