القنع: اشغالگران را از استانهای جنوبی یمن بیرون خواهیم کرد

القنع: اشغالگران را از استانهای جنوبی یمن بیرون خواهیم کرد
جمعه 7 آذر 1399 - 19:16

یکی از رهبران جنوب یمن و وزیر مشاور در امور گفت و گو و آشتی ملی در دولت نجات ملی یمن گفت که استعمار و اشغالگری همواره عامل هرج و مرج و ناامنی بوده که مردم استانهای جنوب، شرق و برخی دیگر از استانهای یمن از ابتدای بحران این کشور با آن مواجه شدند.

العالم یمن

احمد القنع در برنامه "ضیف و حوار" که در شبکه خبری العالم پخش شد، افزود که به همین دلیل، توطئه ای از سوی دشمنان برای اشغال کشورهای منطقه و ساکت کردن مقاومت در سالهای اخیر اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد که هدف دشمن آمریکایی و اسرائیلی ساکت کردن صدای مقاومت در عراق، لبنان و کشورهای دیگر به ویژه یمن با استفاده از مزدورانش مانند عربستان سعودی و امارات و برخی ایادی یمنی شان است.

به گفته القنع، آنهایی که می خواهند جنوب یمن را از معادله سیاسی این کشور خارج کنند در اشتباه بوده و هرگز موفق نخواهند شد چرا که ما آرمانی عادلانه در جنوب داریم که در چارچوب "حرکت مسالمت آمیز جنوب" یا "کنگره گفت و گوی ملی" برای آن مبارزه می کنیم و هرگز اجازه نمی دهیم استعمارگر جدیدی به استانهای یمن به ویژه جنوب آن وارد شود.

وی تاکید کرد که ما امیدوار بودیم که توافق ریاض میان عبد ربه منصور هادی، شورای انتقالی و حزب اصلاح اجرا شود تا بحران یمن حل شود اما به این دلیل که طرفهای درگیر کوشیدند خواست خود را بر دیگری تحمیل کنند این توافق یا شکست مواجه شد.

القنع در ادامه خاطر نشان کرد که متاسفانه طرفهای درگیر در استانهای جنوب یمن مانند نیروهای هادی، اخوان المسلمین و شورای انتقالی، فقط باعث فرسایش توانمندی این استانها و قتل مردم آن در استانهای ابین، شبوه و زنجبار شده اند.

وی مهمترین علت اختلاف میان طرفهای درگیر و به نتیجه نرسیدن آنان را نداشتن هدف و دیدگاه واحد نسبت به آینده دانست، مثلا شورای انتقالی می خواهد استانهای جنوبی، عربی باشند اما منصور هادی و اخوان المسلمین به نظام فدرالی معتقدند که به همین دلیل تاکنون برای حل بحران توافق نکرده اند.

القنع گفت: هدف ما، اخراج اشغالگران از استانهای جنوبی است، ما هرگز از هویتمان نمی گذریم و اجازه تبدیل جنوب یمن به جنوب عربی یا جنوب اسرائیلی و غیره را نمی دهیم و خواستار گفت وگو میان مردم یمن برای حل مشکلات داخلی بدون مداخله خارجی هستیم.

پربیننده ترین خبرها