به رغم تحریم‌های آمریکا؛

رویترز: ونزوئلا صادرات مستقیم نفت به چین را از سرگرفت

رویترز: ونزوئلا صادرات مستقیم نفت به چین را از سرگرفت
شنبه 8 آذر 1399 - 16:15

خبرگزاری رویترز گزارش داد: به رغم تحریم‌های آمریکا ونزوئلا انتقال مستقیم محموله های نفتی خود به چین را از سر گرفته است.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشت: براساس آمار رهگیری کشتی ها شرکت رفینیتیو ایکون و اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا، پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) کاراکاس صادارت مستقیم نفت خود به چین را به دنبال کاهش این تجارت در بیش از یک سال گذشته به دلیل تحریم های آمریکا از سر گرفت.

این رسانه افزود: شرکت های دولتی چین از جمله شرکت ملی نفت این کشور(CNPC) و پتروچاینا که مشتریان ارشد قدیمی شرکت ملی نفت ونزوئلا بوده اند، بارگیری نفت خام و سوخت از بندرهای ونزوئلا را در آگوست ۲۰۱۹ و به دنبال تعمیم تحریم های آمریکا به شرکت ملی نفت ونزوئلا متوقف کردند. تحریم آمریکا شامل هر شرکت معامله کننده با شرکت دولتی نفت ونزوئلا بود.

اعمال تحریم ها بخشی از تلاش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای فشار بر نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بوده است که در متوقف کردن صادارت نفتی این کشور آمریکایی جنوبی یا فشار بر مادورو برای برکناری از قدرت شکست خورد.

مشتریان نفتی شرکت ملی نفت ونزوئلا در مقابل انتقال محموله های خود از طریق مالزی را افزایش دادند. در این کشور انتقال محموله ها از طریق کشتی در دریا این امکان را فراهم کرد تا انتقال نفت ونزوئلا به چین با عبور از چند دست مختلف و استفاده از واسطه های تجاری ادامه پیدا کند.

رویترز نوشت: شرکت دولتی نفت ونزوئلا، شرکت ملی نفت چین، پتروچاینا و وزارت نفت ونزوئلا از اظهار نظر در این زمینه به درخواست این رسانه خودداری کرده اند.

رویترز افزود: سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه گفت افراد دخیل در این امر در بخش نفتی ونزوئلا در معرض خطر تحریم قرار دارند.

رویترز افزود شرکت وانینگ مونای تانکر کیوتا، اولین تانکر انتقال مستقیم نفت ونزوئلا به چین، را کرایه کرده است و در میان گروهی متشکل از بیش از دوازده شرکت روسی قرار دارد که قبلا تجربه تجارت نفتی نداشتند اما در ماه های اخیر به عنوان مشتریان شرکت دولتی نفت ونزوئلا ظهور کرده اند. ظهور این شرکت ها به شرکت ملی دولتی نفت ونزوئلا کمک کرده تا به انتقال نفت به مقاصد آسیایی در ماه های اخیر ادامه دهد این در حالیست که برخی از مشتریانش همچون شرکت های صنایع «ریلاینس» هند و «تیپکو» ی تایلند بعد از اعلام پایان معافیت از تحریم نفت از سوی وزارت خزانه داری آمریکا از این معامله خارج شده اند.

رویترز نوشت: مسئولان شرکت وانینگ مونای برای پاسخگویی در دسترس نبودند. این شرکت که تارنمای خود را به نام یک «اُ جی ایکس تریدینگ» مستقر در مسکو ثبت کرده ماه گذشته به رویترز گفته بود که نتوانسته فعالیت های تجاری خود را طبق برنامه آغاز کند و دلیل آن همه گیری کرونا بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های غربی، آمار سایت تانکر تراکرز که نظارت بر انتقال محموله های نفتی را برعهده دارد، نشان می دهد اولین تانکری که مسئولیت انتقال مستقیم نفت ونزوئلا به چین را برعهده داشته نفتکش «کیوتو» نام داشت که یک میلیون و ۸۰۰ میلیون بشکه نفت خام سنگین را در آگوست گذشته در بندر سن خوزه ونزوئلا بارگیری کرده است.

بر اساس برنامه بارگیری شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و آمار شرکت رفینیتیو آیکون، دستکم یک تانکر دیگر موسوم به «وُریر کینگ» نیز نفت خام ونزوئلا را در بندر بایوکوان چین تخلیه کرده و این در حالیست است که دو کشتی متعلق به شرکت پتروچاینا نیز در ماه جاری نفت خود را در ونزوئلا بارگیری کرده اند.

پربیننده ترین خبرها