نام "محسن فخری زاده" شبکه های اجتماعی را درمی نوردد

نام
شنبه 8 آذر 1399 - 21:09

نام دانشمند هسته ای ایران، شهید محسن فخری زاده، شبکه های اجتماعی را در زبان های مختلف درنوردیده و به ترندی جهانی تبدیل شده است.

العالم-داغ های مجازی

وزارت دفاع ایران دیروز اعلام کرد که محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری تابع این وزارت، طی حمله ای تروریستی در نزدیکی تهران به شهادت رسیده است.

طبق بیانیه وزارت دفاع، فخری زاده پس از درگیری مسلحانه مهاجمان تروریست با محافظانش در نزدیکی تهران، به شدت مجروح شده و پس از تلاش های ناکام تیم پزشکی برای نجات وی، به درجه شهادت نایل آمد.

کاربران شبکه های اجتماعی این جنایت شنیع را به شدت محکوم کردند.

همچنین کلیپی مربوط به سال 2018 در فضای مجازی منتشر شد که در آن نخست وزیر رژیم صهیونیسیتی بنیامین نتانیاهو به نام محسن فخری زاده اشاره کرده و وی را بنیان گذار برنامه هسته ای ایران عنوان می کند.

پس از حادثه ترور نیز نتانیاهو ویدئویی در حساب کاربری توییترش منتشر کرد که در آن به آنچه که "دستاوردهای این هفته اسرائیل" خوانده بود، وعده داده بود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی را مقصر دانست و طی توییتی نوشت:" تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این عمل بزدلانه با نشانه‌های آشکار از دخالت اسرائیل در آن جنگ طلبی ناامیدانه‌ی عاملان این امر را نشان می‌دهد.

ایران از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا میخواهد که به استاندارد دوگانه‌ی شرم آور خود پایان دهند و این عمل تروریستی دولتی را محکوم کنند".

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توییتی را از خبرنگار صهیونیست یوسی ملمن بازنشر کرد که بر اساس آن، محسن فخری‌زاده سالها جزو اهداف موساد بوده است! وی در توییتش گفته بود: «بر اساس گزارش‌ها در ایران، محسن فخری‌زاده در دماوند در شرق تهران ترور شده است. او رئیس برنامه نظامی مخفی ایران بود و موساد سال‌ها دنبالش بود. مرگ او یک ضربه‌ بزرگ روانی و حرفه‌ای برای ایران است».

در روز گذشته، هشتگ "محسن فخری زاده" ترند اول جهان عرب شده است. هشتگ "شهید محسن فخری زاده" و "انتقام سخت" نیز در ایران ترند اول شده و در سطح جهانی، هشتگ “Fakhrizadeh” جزو بالاترین ترندها در 24 ساعت گذشته بوده است.

کاربران و فعالان تاکید کردند که عامل ترور دانشمند ایرانی محسن فخری زاده، همه دانشمندان امت اسلامی را هدف قرار داده و جنایت های موساد صهیونیست علیه دانشمندان مسلمان در جهان شناخته شده است.

کاربری به نام احمد حمید گفت: "کسانی که از ترور دانشمندان ایرانی خشنود می شوند باید عمق پیام اسرائیل از این ترورها را بفهمند: هر دانشمند مسلمانی اگر قدمی برای کشورش بردارد که علیه منافع صهیونیست ها باشد، هدف ترور آنها خواهد بود."

کاربران همچنین دولت های سازش کار با رژیم صهیونیستی را مسئول نقض امنیت در منطقه دانستند.

"Mahmoud Refaat" نوشت:"دانشمند هسته ای ایران محسن فخری زاده که به عنوان بزرگ ترین دانشمند هسته ای در ایران شناخته می شد امروز ترور شد. نتانیاهو بارها نام او را بر زبان آورده و درمورد وی هشدار داده بود. احتمال اینکه تهران در خاک متحدان اسرائیل ازجمله عربستان و امارات پاسخ دهد بالاست. متاسفانه این آن نقشی است که برخی دولت های عرب برای خود انتخاب کرده اند".

محمد جواد با انتشار عکس شهید فخری زاده کنار عکس سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: "خون بریزید ، تا زندگی ما دوام یابد ، پس از هر شهادت باید عزم ها را راسخ کرد".

"احلام محمد مجلی" نوشت:"هرکس که در این راه قدم گذارد، چه مبارز باشد چه دانشمند، در مسیر شهادت است. شهادت محسن فخری زاده که در پی آن انتقامی خواهد بود، مبارک باشد".

پربیننده ترین خبرها