واکنش بحث برانگیز مدیر سابق سیا به ترور شهید فخری زاده

واکنش بحث برانگیز مدیر سابق سیا به ترور شهید فخری زاده
شنبه 8 آذر 1399 - 22:25

رییس سابق سازمان سیا ترور دانشمند هسته ای ایران را یک اقدام جنایتکارانه و بسیار غیرمسئولانه توصیف کرد و در عین حال از رهبران ایران خواست تا در برابر عمل جنایتکارانه تروریسم دولتی قاتل فخری زاده تا آمدن دولت جو بایدن صبر پیشه کند؛ این اظهارات بدین معناست که اقدام ترامپ و نتانیاهو یک تروریسم دولتی تمام عیار است.

العالم ـ درگوشی

این سخنِ یک مسئول آمریکایی عادی نیست؛ بلکه از سوی رییس بزرگترین سازمان اطلاعاتی جهان مطرح شده است که بودجه آن برابر با بودجه برخی کشورهاست. جان برنان از فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی در جهان اطلاع کامل دارد؛ زیرا از سال 2013 تا 2017 مدیر سازمان سیا بود. همچنین مشاور امور مبارزه با تروریسم در دولت باراک اوباما بود و نیز در سفارت امریکا در ریاض سمت مدیر دفتر اطلاعات آمریکا را به عهده داشت. اما با این حال به خود اجازه نداد تا جنایت ترور شهید فخری زاده را در چارچوب اقدامات متداول دستگاه های اطلاعاتی قرار دهد. او درباره این جنایت در توییتر نوشت: "نمی دانم که یک دولت بیگانه اجازه ترور فخری زاده را داده و یا خود دست به چنین اقدامی زده است؛ اما چنین اقدامی تحت نظارت یک دولت نقض آشکار قانون بین المللی است و کشورهای بیشتری را به انجام چنین حملاتی علیه مسئولان خارجی تشویق خواهد کرد".

حال که مدیر سابق سیا درباره جنایت ترور شهید فخری زاده چنین دیدگاهی داشته باشد، این بدان معناست که یک طرز فکر غیرمسئولانه و احمقانه و ناامیدانه در پس پرده این جنایت وجود داشته است تا هدفی که برای همگان و از جمله جان برنان روشن است، محقق گردد. او از ایران خواست تا در برابر انتقام صبور باشد. اما این انتقام قطعا صورت خواهد گرفت اما کی و کجا؟ فقط رهبری ایران می تواند به این سوال پاسخ دهد که تجربه ثابت کرده است آنها هیچ صربه ای را بدون پاسخ نمی گذارند.

کسی که پوشش رسانه های اسراییلی از جنایت ترور شهید فخری زاده را دنبال می کند، پس از اظهارات نتانیاهو و توییت های ترامپ درباره جنایت ترور، احساس می کند که رژیم صهیونیستی به صورت ضمنی این جنایت را به عهده گرفته است. قابل توجه آن است که رسانه ها بارها عبارت "پدر بمب اتم" را تکرار و بر آن تمرکز می کردند و می کوشیدند تا آن را به عنوان یک واقعیت تحمیل کنند تا بدین ترتیب جنایت امریکا و رژیم صهیونیستی را توجیه کنند.

به رغم آنکه تکرار این عبارت در راستای تلاش برای کاهش محکومیت های بین المللی و مردمی نسبت به جنایت ترور و نیز توجیه کردن این جنایت هولناک است؛ اما جهان فریب این تبلیغات ناکام اسراییلی ها را نخواهد خورد. ایران هیچ گاه در پی بمب اتم نبوده است. از سوی دیگر برنامه هسته ای ایران با تلاش صدها دانشمند بزرگ ایرانی شکل گرفت و آنها نیز تجارب خود را به هزاران دانشمند جوان منتقل کردند که راه شهید فخری زاده را از این پس با شور و اشتیاقی بیشتر ادامه خواهند داد. و از این جنایت جز ننگ و ناامیدی چیزی عاید ترامپ و نتانیاهو نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها