تحقیر اماراتی ها در تل آویو

تحقیر اماراتی ها در تل آویو
يکشنبه 9 آذر 1399 - 08:04

مقامات فرودگاه بن گوریون تل‌آویو در حالی که هنوز یک هفته از آغاز پروازهای مستقیم میان امارات و رژیم صهیونیستی نگذشته، روز شنبه به ۲ مسافر شرکت خطوط هوایی "فلای دوبی" امارات اجازه ورود ندادند.

العالم ـ امارات

پایگاه اینترنتی "آی ۲۴ نیوز" گزارش داده، یک زن و شوهر اماراتی شرکت خطوط هوایی فلای دبی با وجود دعوت یک شرکت اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی، اجازه ورود به تل‌آویو را نیافتند.

به دنبال اقدام روز شنبه رژیم صهیونیستی و ممانعت از ورود مسافران اماراتی، این دو مسافر که زن و شوهر بودند، در اعتراض به این برخورد با اولین پرواز به دبی بازگشتند.

مسؤولان صهیونیستی مدعی شدند که دلیل ممانعت از ورود این ۲ نفر نقص مدارک بوده است.

ایرلاین‌های صهیونیستی مدعی هستند که ماه آینده حدود ۵۰ هزار صهیونیست به دبی سفر خواهند کرد.

پنج ایرلاین شامل سه ایرلاین اسرائیلی و ۲ ایرلاین اماراتی بیش از ۳۰۰ سفر را بین اسرائیل و امارات برعهده خواهند داشت.

وجود چنین مشکلاتی در میان امارات و رژیم صهیونیستی در حالی است که وزارت امور خارجه این رژیم روز شنبه از سفر نخستین گروه از گردشگران صهیونیست به دبی خبر داد.

این اتفاق درست پس از آن روی می‌دهد که شرکت فلای دبی امارات، نخستین پروازهای مستقیم خود از دبی به تل‌آویو را پنجشنبه هفته گذشته آغاز کرد.

چند هفته پیش نیز یک هیأت اماراتی به تل‌آویو سفر کرد و در آن دیدار، دو طرف ۴توافقنامه همکاری در فرودگاه بن گوریون امضا کردند که از جمله آن لغو روادید میان دو طرف بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد امسال با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها