استفاده از ماسک در المپیک توکیو اجباری شد

استفاده از ماسک در المپیک توکیو اجباری شد
يکشنبه 9 آذر 1399 - 13:40

طبق تصمیم کمیته برگزاری بازی های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۱، شرکت کنندگان در بازی های المپیک و پار المپیک توکیو باید حتما از ماسک استفاده کند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

العالم ـ آسیا

به گزارش ژاپن تایمز، بر اساس اعلام این کمیته، ورزشکاران و دیگر نفرات حاضر در المپیک به جز زمان مسابقه و غذا خوردن نباید بقیه مواقع ماسک خود را بردارند.

برای جلوگیری از تجمع در فضاهای بسته، مکان های شلوغ و تماس نزدیک، سازمان دهندگان اقداماتی را برای جلوگیری از تجمع در مکانهای فاقد تهویه و شلوغ انجام خواهند داد. طبق این پروتکل، مکانهای داخلی حداقل هر ۳۰ دقیقه یک بار باید تهویه شوند.

در چارچوب این مقررات، در دهکده المپیک به افراد فقط اجازه داده می شود ۳۰ دقیقه برای صبحانه و یک ساعت برای ناهار و شام در کافه یا رستوران آن بمانند تا از شیوع عفونت جلوگیری کنند.

براساس اعلام کمیته سازماندهی المپیک توکیو، رویدادهای آزمایشی المپیک به تعویق افتاده ۲۰۲۰ که حالا بدنبال پاندمی کرونا قرار است در سال ۲۰۲۱ برگزار شود، از ماه مارس سال آتی میلادی (اسفند ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد.

مطابق اعلام مقامات المپیک توکیو، این رویدادهای آزمایشی برای ۱۸ رشته المپیکی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد رقابت‌های انتخابی شنای موزون از چهارم تا هفتم مارس (۱۴ تا ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹) در مرکز ورزش‌های آبی توکیو که در ماه اکتبر رونمایی شد، انجام می‌شود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خرداد ماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها