برنامه ریزی تروریستی‌ها برای توطئه ای خطرناک در شمال سوریه

برنامه ریزی تروریستی‌ها برای توطئه ای خطرناک در شمال سوریه
يکشنبه 9 آذر 1399 - 14:59

تروریست های تحریر الشام (جبهه النصره) در حال همکاری با گروهی موسوم به 'کلاه سفید' برای آماده سازی استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیر نظامیان در استان ادلب سوریه هستند.

العالم- درگوشی

عناصر مسلح وابسته به جبهه تروریستی النصره چهار کپسول حاوی گاز کلر سمی را از حومه شمالی ادلب به دو مکان جداگانه در حومه جنوبی آن منتقل کردند. انتقال سحرگاه چهارشنبه با استفاده از سه خودرو متعلق به سازمان تروریستی موسوم به "کلاه سفید" انجام شده است.

هم زمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سازمان های تروریستی پراکنده در شمال سوریه بخصوص در ادلب اخیرا 29 تجاوز بر مناطق امن مجاور مرتکب شده اند که منجر به قربانی شدن تعدادی از غیر نظامیان و خسارت به دارایی ها گردید.

دو ماه پیش وزارت خارجه سوریه از تلاش تروریست ها برای همکاری با کلاه سفیدها و اطلاعات ترکیه برای تدارک یک حمله شیمیایی ساختگی جدید علیه غیر نظامیان ادلب، پرده برداشت. به گفته یک مسئول در وزارت خارجه هدف از این اقدام، متهم کردن ارتش سوریه و متحدانش به کشتار مردم بی گناه این منطقه است.

دولت سوریه با شدیدترین لحن این جنایت های شنیع را محکوم کرد و از کشورهای حامی این تروریست ها ازجمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان،هلند و ترکیه خواست که دست از این بازی بردارند، چرا که تنها قربانی آن مردم غیر نظامی و بی گناه سوریه هستند.

کارشناسان مسائل سوریه می گویند که عقب نشینی اخیر ترکیه از بعضی نقاط تصرف شده اش در شمال سوریه، نه به دلیل توافق نامه هایی که در نشست های مسکو و آستانه و سوچی امضا کرده، بلکه در جهت آمادگی برای نبردی جدید با ارتش سوریه صورت گرفته است. چرا که نیروهای ترکیه در نقاط مذکور محاصره شده و در صورت ایجاد درگیری جدیدی در شمال، ارتش سوریه از آن به عنوان اهرم فشار استفاده خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه بارها تاکید کرده است که سازمان های تروریستی ادلب آزمایشگاه هایی برای تجهیز و آماده سازی مواد شیمیایی سمی دارند که متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا آنها را اداره می کنند. این مواد سمی با هدف حملات شیمیایی ساختگی علیه غیر نظامیان و متهم کردن ارتش سوریه بدان تولید می شوند.

وزارت خارجه سوریه از ابتدا خاطرنشان کرد که گزارش سازمان منع سلاح های شیمیایی درمورد استفاده از مواد سمی در شهر "اللطامنه" در سال 2017، گمراه کننده و نتیجه گری آن غلط و جعلی است:" نتیجه گیری این گزارش علاوه بر رسوایی گزارش دوما در سال 2018 ، رسوایی دیگری برای این سازمان و تیم های تحقیقاتی آن است و همه این ادعاها و اتهامات دروغین سوریه را از ادامه جنگ علیه تروریسم و ​​سازمان ها و حامیانش در چهارچوب دفاع مشروع از حاکمیت خود منصرف نخواهد کرد".

پربیننده ترین خبرها