"آمریکا مادر تروریسم" در یمن ترند شد

يکشنبه 9 آذر 1399 - 20:28

گروه از جوانان مسلمان به منظور رسوا کردن جنایت های آمریکا علیه ملت های منطقه هشتگ "آمریکا مادر تروریسم" راه اندازی کردند.

العالم ـ یمن

در بیانیه این جوانان آمده است که آمریکا خود علیه ملت یمن و صنعا اعلام حنگ کرد. مردم یمن با بمب ها و سلاح های آمریکا به قتل می رسند. آمریکاست که عراق را اشغال کرد و از تکفیری ها در آنجا حمایت کرد. آمریکا حامی نخست رژیم اشغالگر است و تمام جنایتها علیه ملت فلسطین در طول 60 سال با حمایت آمریکا صورت می گیرد. تاریخ این کشور آکنده از جنگ و خونریزی است.

هشتگ "آمریکا مادر تروریسم" در یمن ترند شد. یمنی ها جنایت های آمریکا را محکوم کردند و نقش این کشور در جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن را رسوا ساختند. ملت یمن با سلاح های امریکایی به قتل می رسند و این علاوه بر حمایت آمریکا از گروههای تروریستی در یمن است.

کاربران شبکه های اجتماعی در جهان عرب و اسلام واکنش های گسترده ای به این هشتگ نشان دادند و ذیل آن مطالب بسیاری توییت کردند.

"مریم دیوان العبدلی" توییت کرد: آمریکا جنگ یمن را به بازاری برای سرمایه گذاری بدل کرد که با فروش سلاح به کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن میلیاردها دلار کسب می کند.

"عبدالحمید الروغ" نیز در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: آمریکای جنایتکار بزرگترین کشور تروریستی است و امروز بیش از پیش چهره زشت و پلید خود را برملا کرد. ترور شهید محسن فخری زاده توسط آمریکایی ها و اسراییلی ها یک جنایت تروریستی علیه تمام امت اسلامی است. این دانشمندان متعلق به تمام جهان مسلمان هستند و نه فقط ایران.

کاربر دیگری به نام "فرید الفقیه" گفت: بزرگترین اقدام تروریستی در تاریخ معاصر بشریت توسط آمریکا صورت گرفت؛ این کشور دو بمب هسته ای به شهر هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن پرتاب کرد و حدود 500 هزار نفر را به قتل رساند. اگر این تروریسم نیست، پس تروریسم چیست؟

"احمد محمد الشامی" نیز توییت کرد: نقشه جنگ گسترده علیه یمن در واشنگتن طراحی شد و از همانجا جنگ علیه یمن اعلام گشت. اگر امریکا نبود، جنگی علیه مردم یمن صورت نمی گرفت. تمام حملات تروریستی علیه یمن به سبب آمریکا بوده است. آمریکا در جنگ یمن از تروریستهایی که ساخته و پرداخته خودش هستند، کمک گرفت؛ اما از این تروریستهای داعش و القاعده به جز رسوایی و فضاحت و شکست و ناکامی چیزی عایدش نشد.

"صادق الفصری(ابومحمد)" نوشت: آمریکایی ها می کوشند تا خدماتی ارائه دهند و اینگونه وانمود کنند که خواهان خیر و منفعت مردمند تا مردم آنها را دوست داشته باشند و اشغالگری آنها را بپذیرند و بدین ترتیب منابع و ثروت ملت ها را غارت کنند. آیا این مساله برای همگان شناخته شده نیست؟ آنها بر ارائه خدمات تکیه می کنند در حالی که این خدمات، غیرواقعی هستند.

"علی غثیم" اظهار داشت: ابزارهای آمریکا برای تسلط بر ملت ها به منظور به تسلیم واداشتن آنها بسیار متنوع است. از تعیین مزدوران آغاز می شود. سپس تحت نام اسلام، تروریسم را برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و در منطقه گسترش می دهند. و زمانی که شکست می خورند، به جنگ اقتصادی روی می آورند؛ اما تنها سلاحی که امریکا از آن می هراسد، هوشیاری و بیداری ملتهاست.

دفتر حقوق بشر استان تعز اعلام کرد که تعداد کودکانی که از ابتدای جنگ یمن تاکنون در حملات هوایی و یا بر اثر بمباران مزدوران در استان تغز کشته و یا زخمی شدند، بالغ بر 851 کودک است. حقوق کودک در سایه سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایتهای ائتلاف در طول سالهای گذشته تضییع گشته است.

دفتر حقوق بشر استان تعز افزود: حملات ائتلاف متجاوز و بمباران مزدوران به انهدام 152 مدرسه در این استان منجر شد و مدارسی که تحت کنترل مزدوران قرار گرفتند، به پادگان های نظامی تبدیل شدند.

دفتر حقوق بشر تاکید کرد که مسئولیت کامل این تجاوزات و جنایتها و نیز نقض حقوق کودک به عهده سازمان ملل و جامعه جهانی است.

پربیننده ترین خبرها