اظهارات عضو شورای حاکمیت سودان درباره سفر اخیر هیات رژیم اشغالگر

اظهارات عضو شورای حاکمیت سودان درباره سفر اخیر هیات رژیم اشغالگر
يکشنبه 9 آذر 1399 - 20:17

عضو شورای حاکمیت سودان تاکید کرد که هیات اسراییلی که اخیرا وارد خارطوم شد، از سامانه صنایع دفاعی وابسته به نیروهای مسلح بازدید کرد.

العالم ـ آفریقا

محمد الفکی سلیمان گفت: سفر هیات اسراییلی کاملا ماهیت نظامی داشت و سفر سیاسی نبود و نمی توان در حال حاضر درباره آن سخن گفت.

وی افزود: هیات اسراییلی سفر خود به سودان را با بازدید از سامانه صنایع دفاعی وابسته به نیروهای مسلح آغاز کرد و با نیروهای نظامی دیدار کرد. اما این دیدار به هیچ یک از مسائل سیاسی متعلق به سازش میان خارطوم و تل آویو نپرداخت. الفکی اما به جزییات سامانه صنایع دفاعی نپرداخت و به زمان سفر هیات اسراییلی نیز اشاره نکرد.

الفکی درباره آنکه مدیریت پرونده سازش با رژیم اشغالگر به عهده اعضای نظامی شورای حاکمیت به دور از اعضای غیرنظامی و دولت است، گفت: "این سخن صحت ندارد و تمام اعضای شورای حاکمیت اعم از نظامیان و غیرنظامیان در پرونده سازش مشارکت دارند و این علاوه بر وزارت خارجه است".

وی اما اظهارداشت که "گمان می کنم این پرونده هنوز تکمیل نشده است تا اینکه تمام جزییاتش منتشر شود".

پیش از این سازمان رادیو تلویزیون رژیم اشغالگر روز دوشنبه گذشته خبر داد که هیات اسراییلی عازم سودان شد؛ اما شورای وزیران سودان در همان روز این خبر را تکذیب کرد. فیصل محمد صالح سخنگوی دولت سودان گفت که شورای وزیران از سفر هیات اسراییلی به سودان اطلاعی ندارد. هیچ طرفی در دوذت در این خصوص با ما هماهنگ نکرده است و ما از تشکیل هیات و یا طرفی که از آن دعوت کرده و یا استقبال کرده، اطلاعی نداریم.

سودان ، پس از امارات و بحرین، در 23 اکتبر گذشته عادیسازی روابط با رژیم اشغالگر را اعلام کرد.

نیروهای سیاسی متعدد در سودان از جمله احزاب شرکت کننده در ائتلاف حاکم، مخالفت قاطع خود با سازش با اسراییلی ها را اعلام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها