حماس: تشکیلات خودگردان، اراده‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی ندارد

حماس: تشکیلات خودگردان، اراده‌ای برای مقابله با رژیم صهیونیستی ندارد
دوشنبه 10 آذر 1399 - 14:08

سخنگوی جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که رام الله در همکاری و توافق با رژیم صهیونیستی از خود نرمش نشان می‌دهد، ولی در گفت‌وگو با گروه‌های ملی‌گرای فلسطین، خیر.

العالم - فلسطین اشغالی

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس فلسطین از ارتباط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

قاسم در صفحه توئیتر خود نوشت: «چرا هر بار تشکیلات، از تعهدات خود برای مقابله با اشغالگر [صهیونیستی] عقب‌نشینی می‌کند؟».

وی تأکید کرد، چرا تشکیلات خودگردان در همکاری و توافق با رژیم صهیونیستی از خود نرمش نشان می‌دهد، ولی در گفت‌وگو با گروه‌های ملی‌گرای فلسطین، از خود سختگیری نشان می‌دهد؟

خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول حماس گزارش کرد: «مشخص است که تشکیلات، نه تنها قادر به مقابله با اشغالگر نیست، بلکه اراده‌ای هم برای این مساله ندارد».

«حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین که وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان نیز هست، اخیرا از هماهنگی امنیتی مجدد بین رام الله و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در همین ارتباط، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ششم آذر ماه جاری از تلاش‌های رام‌الله برای از سرگیری گفت‌وگوها با رژ‌یم صهیونیستی خبر داد.

مالکی گفت که تشکیلات خودگردان تمایل خود برای بازگشت به مذاکرات را بدون پیش‌شرط و بر اساس راهکار دو دولتی اعلام کرده‌ است.

او از دولت بایدن خواست در این مساله مداخله کند، چرا که بدون ایفای نقش آمریکا هیچ کاری برای صلح در غرب آسیا نمی‌توان کرد.

اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی در حالی است که گروه‌های فلسطینی نیمه اول شهریور در سطح دبیران کل به میزبانی لبنان و به ریاست محمود عباس، رئیس این تشکیلات از طریق ویدئو کنفرانس طی نشستی برای اولین بار بعد از سال‌ها بر ضرورت اتحاد برای مقابله با توطئه‌های ضد فلسطینی و مقابله با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها