کارشناس استراتژیک سوری: ما در آستانه از دست دادن منبج و عین العرب هستیم

کارشناس استراتژیک سوری: ما در آستانه از دست دادن منبج و عین العرب هستیم
سه شنبه 11 آذر 1399 - 14:41

شبه نظامیان قسد همچنان مانند بخشی اساسی از نیروهای اشغالگر آمریکا، به مقابله با ارتش سوریه و تحریک آن می پردازند و به ویرانی و آواره سازی در بسیاری از مناطق ادامه می دهند که جدیدترین آن استان حسکه است.

العالم-سوریه

به عقیده کارشناسان این شبه نظامیان همواره به ترکیه فرصت می دهند که دست به توسعه طلبی و تجاوزهای جدید در سرزمین های سوریه بزند.

آیا رهبران قسد اشتباه عفرین را تکرار خواهند کرد؟

دکتر محمد کمال الجفا عضو ناظر اتاق عملیات حلب و کارشناس مسائل استراتژیک گفت: ترکیه مدتها است که تعداد زیادی از جنگجویان شبه نظامیان بومی و گروه های موسوم به "مهاجرین" را از استان ادلب به برخی مناطق منتقل می کند تا آنها را در شمال بخش عین العرب مستقر کند.

برخی از نیروها وارد استان ماردین شدند. زیرا ترکیه به برخی از گروه های مسلح دستور داده بود تا ظرف 48 ساعت آماده عملیاتی نزدیک شوند.

ظرف چند ساعت شلیک مقدماتی در محورهای مرعناز و عین دقنه و محیط فرودگاه نظامی منگ در جنوب اعزاز شروع شد که پیش از آن نیز درگیری های شدیدی در طول شب صورت گرفته بود.

الجفا افزود: "من فکر می کنم که برنامه ای برای سقوط " عین عرب "و" منبج "وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی که برای همه آشکار است، یک شکست جدید و یک تهدید جدید ایجاد خواهد شد و نهادهای اصلی حکومت خودگردان – پس از باختن منطقه عفرین که بزرگ ترین شکست در پروژه جدایی طلبی محسوب می شود- در آنجا مستقر خواهد شد.

ما در آستانه از دست دادن عین العرب یا منبج هستیم مگر اینکه معجزه ای رخ دهد و تماس و هماهنگی مستقیم با دولت سوریه از طریق واسطه روسی انجام شود تا امکان عقب نشینی و تحویل این مناطق به ارتش سوریه فراهم شود.

*اسپوتنیک

پربیننده ترین خبرها