ریاض: در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده‌ایم!

ریاض: در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده‌ایم!
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 11:33

وزیر خارجه عربستان سعودی ادعا کرد که این کشور همیشه حامی مسئله فلسطین و حقوق ملت این کشور بوده است.

العالم - عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی که اخیرا اظهاراتی درباره لزوم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرد، این بار مدعی حمایت کشورش از فلسطین شد.

روزنامه سعودی «عکاظ» به نقل از الفرحان گزارش داد، پرونده فلسطین، «مسئله اصلی عربی است و پادشاهی عربی سعودی از دوران پادشاه عبدالعزیز بن عبدالرحمن تا به امروز، در دفاع از مسئله فلسطین سستی نکرده است».

وی با این ادعا که مسئله فلسطین، همچنان در صدر مسائل مورد حمایت سیاست خارجی ریاض است، تصریح کرد، موضع عربستان سعودی، در دفاع از حقوق قانونی ملت فلسطین، ثابت است.

وزیر خارجه سعودی با اشاره به پایبندی این کشور به «طرح صلح عربی»، مدعی شد که این طرح، به عنوان سنگ‌بنای مهمی است که «از پایان یافتن درگیری عربی-اسرائیلی حمایت و فرصتهای برقراری صلح بین همه طرفها را تقویت می‌کند».

فرحان خاطر نشان کرد، ریاض، بار دیگر اعلام می‌کند که از «گزینه راهبردی صلح» بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت می‌کند و تأکید دارد که باید رژیم صهیونیستی از احداث شهرک در اراضی فلسطین دست بردارد.

وی تصریح کرد، ملت فلسطین در برخورداری از مهمترین حق خود در ایجاد رشد اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی خود با سختی مواجه هستند.

وزیر خارجه سعودی در پایان تأکید کرد، حمایت ریاض از فلسطین به خاطر اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از حقوق ملت این کشور،زندگی شرافتمندانه و برقراری صلح بین طرفهای درگیر است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی هفته گذشته با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد که حجم بسیار بالایی از محکومیتها و واکنشهای منفی را در میان مسئولان جهان اسلام و کشورهای عربی به همراه داشت.

مطبوعات عربی از این اقدام به عنوان «بزرگترین خنجر سعودی به فلسطین» یاد کردند و نوشتند، روابط سعودی-صهیونیستی از سالها پیش، به صورت غیر علنی بود، ولی علنی کردن آن توسط رسانه‌های صهیونیست و استقبال از آن، نشانگر آغاز مرحله جدید و خطرناکی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها