جلوگیری از بازرسی تاسیسات هسته ای، پاسخ به ترور شهید فخری زاده

جلوگیری از بازرسی تاسیسات هسته ای، پاسخ به ترور شهید فخری زاده
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 15:51

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرحی برای جلوگیری از بازرسی تاسیسات هسته ای ایران توسط بازرسان بین المللی در پاسخ به ترور شهید فخری زاده خبر دادند. 

العالم – نظرکده

کارشناسان معتقدند که ایران برای آنکه مانع استمرار ترور دانشمندان هسته ای شود باید به ترور شهید فخری زاده پاسخ دهد، در غیر این صورت، عدم پاسخگویی، نوعی ضعف تلقی شده و به ترورهای بعدی منجر خواهد شد.

آنان گفتند که آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، نگران پاسخ شدید ایران به ترور شهید فخری زاده هستند که طرح مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن بازرسی تاسیسات هسته ای ایران در پاسخ به این ترور به ویژه چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر این نگرانی افزوده است چه اینکه این اقدام بر رابطه غرب با ایران در چهار سال آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ایران یک ماه به غرب فرصت داده تحریم ها علیه تهران لغو شود در غیر این صورت از این پس اجازه بازرسی تاسیسات هسته ای خود را به بازرسان بین المللی نخواهد داد، این اقدام به دنیا می فهماند که عدم تعهد غرب به برجام بهای گزافی برایش خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که طرح مجلس شورای اسلامی یا باعث خروج کامل ایران از برجام به خاطر بی تعهدی غرب و آمریکا نسبت به آن خواهد شد و یا گفت وگوها درباره برجام از سر گرفته خواهد شد که این بار ایران از موضع قدرت در این گفت وگوها شرکت خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی و مردم ایران به خاطر ترور شهید فخری زاده خواستار جلوگیری از بازرسی تاسیسات هسته ای هستند و به همین دلیل در صورت عدم همسویی غرب با خواست های ایران، این طرح از ماه آینده اجرا خواهد شد.

این در حالی است که شماری از اعضای حزب کارگر انگلستان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی در منطقه بیشترین سود را از ترور شهید فخری نژاد بردند چرا که هدف از این اقدام تروریستی تاثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران بود.

پربیننده ترین خبرها