تصاویر العالم از پایگاه‌های آموزش نظامی امارات؛

افشای نقش امارات در قاچاق انسان از سودان/ تحقیقات سازمان ملل آغاز شد + فیلم

چهارشنبه 12 آذر 1399 - 17:11

عمر العبید مشاور حقوقی سودانی گفت که کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد ویژه لیبی مسئولیت تحقیق درباره پرونده قربانیان شرکت بلک شیلد امارات شده است.

العالم – سودان

به گزارش خبرنگار العالم، این پرونده درباره 600 سودانی است که ابتدا به عنوان نگهبان در امارات توسط این شرکت استخدام شدند اما پس از مدتی دریافتند که فریب خورده اند چرا که بعد از گذراندن آموزش های نظامی سه ماهه و آشنایی با انواع سلاح، به جای امارات، برای جنگ به لیبی و یمن اعزام شدند.

یکی از قربانیان گفت: پس از حرکت از فرودگاه به فرماندهمان گفتیم که کجا می رویم، او پاسخ داد وقتی به مقصد رسیدید متوجه خواهید شد.

شبکه خبری العالم تصاویری از آموزش نظامی این افراد در پادگان قیاس در شهر ابوظبی را پخش کرده است.

به این اشخاص وعده داده شد که حقوقشان از ماهانه 500 دلار به 3000 دلار افزایش خواهد یافت اما به شرط آنکه برای شرکت در جنگ راهی لیبی و یمن شوند.

یکی دیگر از قربانیان گفت: ابتدا شخصی به نام الکعبی با لباس شخصی آمد و خود را مدیرعامل شرکت معرفی کرد اما پس از اینکه وارد پادگان های ارتش امارات شدیم، فهمیدیم او افسر ارتش امارات است.

العبید در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: شمار قربانیان این پرونده که به لیبی اعزام شدند بیش از 300 نفر است اما بقیه آنان پس از افشای فریبکاری امارات، به سودان بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: دولت امارات پرونده ای سیاه در زمینه حقوق بشر دارد که از مرگ کودکان در زیر دست و پای شتر در مسابقات شترسواری آغاز شد و امروز به حد تجارت مردم سودان رسیده است.

پربیننده ترین خبرها