ورود نمایندگان لیبی به غدامس/ از سرگیری مذاکرات درباره مناصب دولتی

ورود نمایندگان لیبی به غدامس/ از سرگیری مذاکرات درباره مناصب دولتی
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 22:34

نمایندگان پارلمان‎های لیبی دومین نشست مشترک خود را امروز در شهر غدامس واقع در جنوب لیبی برگزار کردند.

العالم - لیبی

نشست مشورتی نمایندگان پارلمان‌های لیبی ( مستقر در طبرق و طرابلس ) دوشنبه هفته گذشته در شهر طنجه مغرب تحت تظارت سازمان ملل برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که به شکاف در ساختار قانون‌گذاری لیبی پایان دهند و طی نشستی که در شهر غدامس طی هفته جاری برگزار می‌کنند، هرآنچه به پایان دادن به اختلافات منجر می‌شود؛ تصویب کنند.

نمایندگان پارلمان‌های لیبی که در نشست طنجه شرکت کرده بودند، صبح امروز چهارشنبه 12 آذر ماه راهی غدامس شدند تا دومین نشست مشترک خود را برگزار کنند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط لیبیا، در نشست غدامس قوانین و مقررات داخلی پارلمان لیبی اصلاح می‌شود و نقش راهی برای بیرون رفت از دوره انتقالی به تصویب شرکت کنندگان دراین نشست می‌رسد.

الوسط – لیبیا در خبردیگری اعلام کرد: نشست گفت وگوهای سیاسی درباره نامزدهای مناصب قدرت اجرایی ( دولت ) امروز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار‌شد.

75 شخصیت لیبیایی که در نشست تونس شرکت کرده بودند، موفق نشدند درباره ساختار دولت جدید به توافق برسند تا این دولت بر روند انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال 2021 نظارت داشته باشد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در پایان نشست تونس گفت: مذاکرات شرکت کنندگان در این نشست از طریق مجازی ( اینترنت) ادامه خواهد یافت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها