شیخ نعیم قاسم: دولت در اسرع وقت تشکیل نشود لبنان وارد مرحله خطرناکی می شود

شیخ نعیم قاسم: دولت در اسرع وقت تشکیل نشود لبنان وارد مرحله خطرناکی می شود
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 22:37

معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه اعلام کرد: اگر دولت جدید در اسرع وقت تشکیل نشود کشور به سوی مرحله خطرناکی پیش می رود و هر روزی که بگذرد برای لبنان زیانبار است.

العالم - لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه اعلام کرد که اگر دولت در اسرع وقت تشکیل نشود کشور به سوی مرحله خطرناکی پیش می‌رود و هر روزی که بگذرد برای لبنان زیانبار است.

وی افزود: عواملی که به تشکیل کابینه و محقق کردن آن کمک می‌کنند، شناخته شده هستند و امید بستن به گذشت زمان برای اعمال فشار و تغییر موضعگیری‌ها هرگز نفعی نخواهد داشت.

نعیم قاسم گفت: در واقع آنچه ما برای تشکیل کابینه‌ای در آینده به آن خواهیم رسید، همان کاری است که امروز امکان انجام آن وجود دارد و نمی‌توانیم به موضع گیری آمریکا برای سهولت و یا بهبود یافتن شروط و یا عدم مانع‌تراشی تکیه کنیم.

وی بیان کرد: تفاوتی میان دوره قبل از جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا و پس از آن وجود ندارد، شواهد حاکی از این هستند که کشور به سمت پرتگاه در حرکت است و اگر هر چه زودتر کاری برای تشکیل کابینه نشود، هر یک روزی که می‌گذرد در واقع زیانی برای لبنان است.

نعیم قاسم تاکید کرد: بهتر است که برای بازگرداندن اعتماد احزاب سیاسی به یکدیگر گفت‌گوی مستقیم انجام شود؛ زیرا در صورت توافق لبنانی‌ها درباره تشکیل کابینه، جهان و نیز آمریکا با آن تعامل خواهد کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هر حرکت رو به جلویی ولو همراه با خطر، بهتر از تشکیل نشدن کابینه است، گفت: کمی شجاعت و تلاش در راستای منافع کشور دستاورد تشکیل دولت را رقم می‌زند.

مهر

پربیننده ترین خبرها