وقتی امارات از شر اسرائیل به اسرائیل پناه می برد!

وقتی امارات از شر اسرائیل به اسرائیل پناه می برد!
پنج‌شنبه 13 آذر 1399 - 16:51

خبر:

امارات از امروز به شکل رسمی صدور روادید برای اسرائیلی ها جهت سفر به کشورش را آغاز کرد.


تحلیل:

- این اقدام در شرایطی صورت می پذیرد که امارات در اقدامی عجیب و تامل برانگیز چند روز پیش از ورود شهروندان 13 کشور اسلامی به این کشور اعلام ممانعت رسمی کرد. اعطای اجازه ورود به کسانی که منشا تروریسم بین المللی هستند و در مقابل جلوگیری از ورود اتباع 13 کشور عمدتاً مسلمان به امارات حاوی این پیام است که در سایه تغییر مناسبات منطقه ای ابوظبی جای تروریست و غیر تروریست در نگاه حاکمان این کشور عوض شده است. به نظر می رسد دیر زمانی طول نخواهد کشید که یا دایره کشورهای جدیداً تروریست شده! در نگاه حکام امارات توسعه پیدا کند و کشورهای جدیدی را شامل شود و یا بگیر و ببندهای این کشور درخصوص اتباع دیگر کشورهای اسلامی که سنتاً در امارات مشغول فعالیت بوده اند تشدید شود. پیش از این و طی یک ماه گذشته اخباری از برخورد خشن نهادهای امنیتی و اطلاعاتی امارات با اتباعی از پاکستان و عراق در این کشور رسانه ای شد.

- قبل و بعد از برگزاری رسمی جلسه عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل اتفاقات جالبی افتاد که حکایت از هیجان زاید الوصف و خطرناک امارات برای هم آغوشی کامل با خطرناکترین دشمن جهان اسلام یعنی اسرائیل داشت. راه اندازی رستورانی اسرائیلی در امارات، اعطای اجازه تاسیس مدرسه اسرائیلی در این کشور، آزادسازی پروازهای متقابل میان دو کشور و اخیراً برگزاری مراسم عروسی اسرائیلی ها در امارات و ... جملگی نشانه هایی است که حکایت از آن دارد که افزون بر سیاست، اسرائیل اجازه پیشروی و نفوذ در همه ابعاد و زوایای فرهنگی و اجتماعی امارات را نیز پیدا کرده است. این در حالی است که حتی پیش از عادی سازی رسمی روابط با اسرائیل هیاتهای ورزشی، سیاحتی و بعضاً حکومتی اسرائیلی اجازه ورود و حضور در امارات را یافته بودند.

- اگر اخبار رسانه ها مبنی بر ابراز علاقه ولیعهد امارات به خرید گنبد آهنین اسرائیلی هم درست باشد معنای آن این خواهد بود که محمد بن زاید کلید امنیت کشورش را نیز دو دستی تقدیم اسرائیل خواهد کرد این در حالی است که پیش از این و در سایه توافق عادی سازی روابط، امارات به شکلی رسمی امکان حضور اسرائیل در منطقه خلیج فارس را صادر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها