آمادگی چین برای عرضه گسترده واکسن‌های کرونا

آمادگی چین برای عرضه گسترده واکسن‌های کرونا
يکشنبه 16 آذر 1399 - 09:36

چین برای عرضه گسترده واکسن‌های کرونا آماده می‌شود.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، استان‌های مختلف چین پیش‌خرید واکسن‌های کرونای ساخت این کشور را برای عرضه گسترده آغاز کرده اند.

صنعت داروسازی چین هم‌اکنون ۵ واکسن کرونا دارد که ۴ شرکت آنها را تولید می‌کنند. آزمایش آنها در بیش از ۱۲ کشور از جمله روسیه، مصر و مکزیک در جریان است. البته به گفته متخصصان، دریافت مجوز این واکسن‌ها برای استفاده در کشورهای اروپایی، آمریکا، ژاپن و سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار پیچیده خواهد بود. اما چین گفته است اطمینان حاصل خواهد کرد واکسن‌هایش با قیمتی مناسب در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار گیرند.

این در حالی است که واکسن‌های چینی کرونا به تدریج در حال به دست آوردن مجوز «استفاده اضطراری» در خاک این کشور هستند.

دولت چین هنوز اعلام نکرده است چگونه می‌خواهد جمعیت ۱.۴ میلیاردی کشور را واکسینه کند. اما طرح‌هایی برای واکسینه کردن افراد فعال در مرزها و جمعیت‌های آسیب‌پذیر در ماه جاری مطرح شده است.

این در حالی است که شرکت‌های چینی برای نگهداری و عرضه واکسن‌های کرونا در قیاس با شرکت‌های غربی از روش‌های متداول‌تری بهره می‌برند. برای مثال، بر خلاف واکسن فایزر که باید آن را در دمای منهای ۷۰ درجه سلسیوس نگاه داشت، واکسن‌های چینی را می‌توان در دمای ۲ تا ۸ درجه سلسیوس نگهداری کرد.

تا کنون بیش از ۱ میلیون نفر در چین با اخذ مجوزهای اضطراری، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
گفته می‌شود چین تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند ۶۱۰ میلیون دوز از واکسن‌های کرونای خود را تولید کند و این رقم در سال آینده به ۱ میلیارد دوز خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها