احتمال تأخیر مجدد در روند دادرسی پرونده‌های فساد نتانیاهو

احتمال تأخیر مجدد در روند دادرسی پرونده‌های فساد نتانیاهو
دوشنبه 17 آذر 1399 - 12:08

نظر قضات دادگاه قدس اشغالی مبنی بر ناقص بودن برخی جزئیات پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین ادعای وکلای او درباره بی‌طرفانه نبودن تحقیقات پلیس، احتمال تعویق دادرسی را افزایش داده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

روند بررسی اتهامات وارده به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان پرونده‌های فساد مالی و دولتی در دادگاه قدس اشغالی روز یکشنبه مجدداََ از سر گرفته شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در جلسه دیروز دادگاه، وکلای نتانیاهو با متهم کردن بازرسان پلیس به عدم رعایت برخی اصول و همچنین بی‌طرف نبودن در جریان تحقیقات علیه وی، خواستار رفع اتهامات شدند.

از سوی دیگر، سه قاضی دادگاه قدس اشغالی حاضر در جلسه، تمایل خود برای درخواست از دادستان‌های پرونده جهت ارائه توضیح درباره ناقض بودن جزئیات بخش‌هایی از اتهامات علیه نتانیاهو را نشان دادند.

بر این اساس، به‌نظر می‌رسد قضات دادگاه از دادستان‌ها بخواهند که جزئیات بیشتری از رشوه‌هایی که نتانیاهو در قالب هدیه دریافت کرده و همچنین درخواست‌هایی که از برخی رسانه‌های اسرائیلی برای ارائه وجهه‌ای خوب از خود داشته، ارائه دهند.

وبگاه تایمز اسرائیل تحولات جلسه روز یکشنبه دادگاه قدس اشغالی را نشانه‌ای از احتمال تعویق مجدد روند دادرسی مقدماتی پرونده‌های فساد نتانیاهو دانسته و نوشت: «چنین تصمیمی، دادستان‌ها را ملزم خواهد کرد که اعلام جرم را اصلاح کنند... آغاز مرحله اثباتی دادرسی همین الان نیز یک ماه عقب افتاده است».

این در حالی است که پیشتر، قاضی همین دادگاه با درخواست تیم حقوقی نتانیاهو برای مهلت گرفتن جهت ارائه پاسخ خود به اتهامات مطرح شده تا زمان حل شدن دیگر چالش‌های این پرونده، مخالفت کرده بود.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه وی تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها