گزارش "سی ان ان" از کمبود امکانات بیمارستانی و قرنطینه ۳ هفته ای کالیفرنیا

گزارش
دوشنبه 17 آذر 1399 - 12:49

مقامات ایالت کالیفرنیا به دنبال افزایش سرایت کرونا و مواجه شدن با کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی، دستور خانه نشینی۳۳ میلیون شهروند این ایالت را به مدت سه هفته را صادر کردند.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تا پیش از صدور این فرمان، «گاوین نیوسام» (Gavin Newsom) فرماندار ایالت کالیفرنیا هفته گذشته برای مناطق جنوبی این ایالت که جمعیتی حدود ۲۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، هشدار داده بود درصورت مواجه شدن با کاهش ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) در بیمارستان‌های این ایالت، اعمال محدودیت‌های جدید اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا اعمال خواهد شد.

سی ان ان افزود: اکنون ۳۳ میلیون شهروند از جمعیت ۳۹ میلیون نفری ایالت کالیفرنیا یعنی ۸۵ درصد کل جمعیت این ایالت از نیمه شب روز یکشنبه ساعت ۱۱:۵۹ (به وقت محلی –دوشنبه ساعت ۱۱:۲۹ به وقت تهران) برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ناگزیرند تا در خانه بمانند، این فرمان بیشتر شامل اهالی دو منطقه «سن‌واکین ولی» (San Joaquin Valley) و خلیج سانفرانسیکو در جنوب این ایالت می‌شود.

بنابراین گزارش فرمان قرنطینه کالیفرنیا که قرار است به مدت سه هفته به اجرا گذاشته شود به دنبال ابتلاء ۳۰ هزار مورد جدید به کووید -۱۹ در روز یکشنبه در ایالت صورت می‌گیرد و دیگر آنکه هم اکنون ظرفیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های این بخش از کالیفرنیا با کمبود ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت مواجه اند.

سی ان ان افزود: بنابر اعلام اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا هم اکنون بیمارستان‌های این ایالت با ۱۰ هزار و ۶۲۴ بستری با بالاترین میزان از ظرفیت خود مواجه اند.

شبکه خبری سی ان ان در این گزارش اشاره‌ای به ساعات برقراری خانه نشینی های این بخش از ایالت کالیفرنیا طی هر شبانه روز، اشاره‌ای نکرد.

به گزارش ایرنا، ایالت کالیفرنیا با بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا بالاترین میزان مبتلایان به این ویروس را درمیان سایر ایالت‌های آمریکا دارد، تاکنون نیز از این تعداد بیش از ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر دراین ایالت بر اثر ابتلاء به کووید -۱۹ جان باخته‌اند.

بنابر گزارش تارنمای اطلاع رسانی «وردزمتر دات اینفو» (worldometers.info) بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد نیز بالغ بر ۲۸۸ هزار نفر جان باخته‌اند، هم اکنون آمریکا کانون مبتلایان به این ویروس در جهان است.

پربیننده ترین خبرها