آمریکا 14 مقام چین را تحریم کرد

آمریکا 14 مقام چین را تحریم کرد
دوشنبه 17 آذر 1399 - 19:58

وزارت خزانه داری آمریکا 14 عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین را به بهانه ارتباط با تحولات هنگ‌کنگ به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات چینی در ارتباط با هنگ‌کنگ اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده، نام 14 مقام چینی را منتشر کرده و آنها را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بر اساس متن بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی این 14 مقام عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین هستند.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن‌ها در رد صلاحیت قانون‌گذاران مخالف پکن در هنگ‌کنگ تحت تحریم قرار می‌دهد.

پکن همواره تحریم‌های آمریکا علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ را محکوم کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود دانسته است.

پیشتر یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا به پایگاه خبری «اکسیوس» اطلاع داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های باقیمانده از ریاست‌جمهوری خود قصد دارد به منظور تثبیت میراث خود درباره چین، یکسری قوانین بسیار سختگیرانه و تند را علیه پکن تصویب کند.

طبق این گزارش، در شرایطی که تنش‌ها میان پکن و واشنگتن در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در خصوص مسائل مختلفی از جمله مداخله آمریکا در امور تایوان و هنگ‌کنگ و اتهام‌زنی‌ به پکن درباره انتشار ویروس کرونا در جهان و دیگر مسائل اقتصادی، تشدید شده، ترامپ در صدد است در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود، شرایط را برای ریاست‌جمهوری «جو بایدن» به منظور تغییر رویکرد ایالات متحده در مقابل چین سخت‌تر و دشوارتر کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها