حماس: عاملان ترور شهید فخری زاده دیر یا زود تاوان خواهند داد

حماس: عاملان ترور شهید فخری زاده دیر یا زود تاوان خواهند داد
سه شنبه 18 آذر 1399 - 13:18

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، نسبت به وارد شدن تشکیلات خودگردان فلسطین به مسیر سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت عناوین مختلف، هشدار داد.

العالم-فلسطین اشغالی

الحیه در مصاحبه اش با "مرکز اطلاع رسانی فلسطین" تاکید کرد:"تلاش های 30 ساله مذاکره کنندگان با رژیم اشغالگر اسرائیل، حق ملت فلسطین را به آنها نداده است". و ادامه داد:" هم زدن آب های راکد با اسرائیل هیچ سودی برای مردم فلسطین نداشت".

این رهبر حماس گفت:" ما با تلاش فلسطین برای تجمیع کشورها و دولت ها در راستای احقاق حقوقمان همراهی می کنیم اما از بازگشت به مسیر سازش و عادی سازی روابط در منطقه بیمناکیم".

وی افزود:" می ترسیم که تلاش های صورت گرفته از جانب تشکیلات خودگردان فلسطین، بازگشت آن به مسیر عادی سازی روابط در منطقه تحت عناوین دیگر باشد. وارد کردن دولت در پروژه عادی سازی و باز آرایی منطقه به منزله وارد کردن ملت فلسطین به پروژه فیصله دادن به قضیه فلسطین است".

وی درمورد توافق آزادسازی بخشی از درآمد مالیاتی بلوکه شده دولت فلسطین گفت:" شگفت انگیز است که مسئول فلسطینی در ازای دریافت حق مردمش که گرفتن آن مدتی به تعویق افتاده ، بهایی پرداخت کند".

و افزود:" این حق ملت فلسطین است که درآمد مالیاتی خود را به صورت کامل دریافت کند" و دریافت آن در ازای بازگشت به هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را محکوم کرد:" این اقدام بسیار غم انگیز است. نام آن را پیروزی گذشته اند اما درواقع عقب نشینی درمقابل اشغالگران است".

الحیه همچنین تاکید کرد که حماس ارتباط خود را با فتح قطع نکرده و در راستای رسیدن به وحدت ملی واقعی، به این ارتباط ادامه می دهد. و تاکید کرد که وحدت فلسطین نیازمند اراده ای برای فعال سازی مقاومت و پایان دادن به تفرقه برپایه حذف روابط با رژیم اشغالگر است.

این رهبر حماس با تاکید بر اهمیت رجوع به نامه دبیرکل های جناح های مقاومت فلسطین که در آن از برنامه فلسطینی در بیروت خبر داده بودند، خاطرنشان کرد:" این تنها نقشه ای است که با یکدیگر ترسیم کردیم و از آن عقب نشینی نمی کنیم".

الحیه درمورد ترور دانشمند هسته ای محسن فخری زاده گفت:" هدف این ترور برهم زدن قواعد بازی در منطقه و وارد کردن آن به درگیری های جدید بود".

وی "بستن راه به روی آرامش در منطقه" و "گرفتن ابزارهای قدرت از دست ملت عرب و مسلمان منطقه" را از دیگر اهداف ترور شهید فخری زاده دانست و افزود:" ترور این دانشمند ادامه ترور صلاحیت های علمی امت عرب و مسلمان است که رژیم اشغالگر و قدرت های استعماری منطقه مرتکب آن می شوند".

الحیه تاکید کرد که درگیری و نزاع بین رژیم اشغالگر و مقاومت در هر لحظه جاری است:" در اینجا ترور می شود و در آنجا مقاومت پاسخ می دهد. ما تا زوال رژیم صهیونیستی با آن می جنگیم".

وی اظهار داشت:" هرکس که در ترور شهید فخری زاده دست داشته، دیر یا زود تاوان آن را خواهد داد. هرکس آتشی روشن کند، خود در آن خواهد سوخت".

پربیننده ترین خبرها