امیر کویت نخست وزیر این کشور را معرفی کرد

امیر کویت نخست وزیر این کشور را معرفی کرد
سه شنبه 18 آذر 1399 - 13:45

« شیخ نواف الاحمد الصباح » امیر کویت « صباح الخالد الحمد الصباح » را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه کرد.

العالم - آسیا

خبرگزاری کویت ( کونا ) روز سه شنبه گزارش داد که امیر این کشور شیخ صباح الخالد را مامور تشکیل کابینه و معرفی وزیران جدید برای صدور حکم امیری کرد.

صباح الخالد که دوباره مامور تشکیل کابینه شده است از سال ۲۰۱۹ عهده دار سمت نخست وزیری در کویت بود .

شیخ صباح الخالد سال ۱۹۵۳ در کویت به دنیا آمد و در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد و پیش از آن بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به عنوان معاون نخست وزیر کار می کرد.

وی پیش از این در چندین وزارتخانه از جمله وزارت امور خارجه (۲۰۱۱-۲۰۱۹) ، وزارت رسانه و تبلیغات (۲۰۰۷-۲۰۱۱) و وزارت دادگستری و اوقاف (۲۰۰۹) کویت به عنوان وزیر سابقه فعالیت داشته است.

دولت کویت روز یکشنبه هفته جاری به دنبال مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس ملی این کشور که روز شنبه برگزار شد، استعفا کرد و اکنون این کشور در مسیر تغییرات سیاسی قرار گرفته است.

روزنامه الانباء کویت امروز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: فردی که قرار است به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه شود امروز معرفی خواهد شد تا اسامی وزرای جدید خود را در اسرع وقت معرفی کند به شرطی که جلسه افتتاحیه شانزدهمین دوره مجلس قانونگذاری که سه شنبه آینده اعلام شده است، برگزار شود.

به این ترتیب فقط یک هفه زمان باقی است تا نخست وزیر اسامی وزرای خود را برای صدور حکم امیری و تشکیل دولت جدید معرفی کند.

در همین چارچوب روز گذشته «شیخ نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت یک سری جلسات و تماس‌هایی را با مقامات برجسته سابق و فعلی این کشور برگزار کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری کویت (کونا)، «شیخ نواف» دیروز (دوشنبه) در چارچوب رایزنی‌های سنتی برای تشکیل دولت جدید جلسه‌ای را با «صباح الخالد الحمد الصباح» نخست وزیر مستعفی این کشور برگزار کرده بود. بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی کویت امیر این کشور همچنین تماس هایی با « ناصر المحمد الاحمد الصباح» که در بازه زمانی بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱نخست وزیر کویت بود برقرار و با او درباره تشکیل دولت آینده مشورت کرده است .

علاوه بر این، «مرزوق الغانم » رئیس مجلس فعلی و «احمد السعدون» رئیس سابق مجلس کویت روز گذشته میهمان امیر این کشور بودند.

در این راستا شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت روز گذشته با شیخ «صباح الخالد» و «ناصر المحمد» نخست وزیران سابق این کشور و «الغانم» رئیس مجلس فعلی جلساتی را برگزار کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها