رییس پیشین شاباک سفیر احتمالی اسرائیل در امارات

رییس پیشین شاباک سفیر احتمالی اسرائیل در امارات
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 11:56

روزنامه عبری زبان معاریو روز سه شنبه نوشت، «آوی دیختر» عضو کنست و رییس پیشین شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) گزینه احتمالی بنیامین نتانیاهو به عنوان سفیر این رژیم در امارات متحده عربی خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، روزنامه معاریو نوشته است: هویت سفیر اسرائیل در کشور امارات متحده عربی می‌تواند از موارد اختلافات جدید در کابینه، میان نتانیاهو رییس حزب لیکود و بنی گانتس رییس حزب آبی سفید باشد.

به نوشته معاریو، بنی گانتس هنوز مشخص نکرده که آیا از دیختر گزینه نتانیاهو حمایت می‌کند یا فرد دیگری را پیشنهاد خواهد کرد، به ویژه اینکه دیختر شخص مورد اعتماد نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

دیختر در پاسخ به سؤال معاریو گفت که او به دنبال هیچ سمتی نیست، اما در هر پستی چه در کنست، دولت یا وزارت خارجه انتخاب شود، نقش خود را ایفا خواهد کرد.

معاریو افزوده است که نام «ماعوز» یکی از افراد نزدیک به «مئیر بن شبات» رییس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز برای سمت یاد شده مطرح است که پیش‌تر در امضای توافق نامه‌های سازش با کشورهای امارات، بحرین و سودان مشارکت داشته است.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

پربیننده ترین خبرها