سایه خاشقچی به دنبال بن سلمان در دیدار با بایدن

سایه خاشقچی به دنبال بن سلمان در دیدار با بایدن
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 08:40

موضوع جمال خاشقچی هنوز مانند مسائلی چون حمله به یمن، سایه به سایه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان را تعقیب می کند.

العالمكشكول

علیرغم همه امتیازات و هدایای ولی عهد سعودی که به ضرر مردمش بوده، وی نتوانسته این پرونده را کاملا ببندد و آخرین مسیر این پرونده نیز دستور دادگاه فدرال نیویورک به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی و توضیح دادن درباره سانسور فایل صوتی لحظات آخر زندگی خاشقچی در کنسولگری کشورش در استانبول است.

قاضی در متن حکم صادره در روز سه شنبه گفت اظهارات علنی مقامات آمریکایی از جمله ترامپ ، پنس و هسپل رئیس آژانس اطلاعات مرکزی بر وجود فایل صوتی و گزارش آژانس اطلاعات تاکید دارد.

بدون شک با نزدیک شدن زمان ورود بایدن به کاخ سفید، این موضوع محمد بن سلمان را کاملا بی خواب کرده است.

شبکه بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد این روزها برای محمد بن سلمان روزهای خوبی نیست زیرا وی نمی تواند از اتهامات دست داشتن در جنایت خاشقچی و حمله به یمن و کشتار هزاران یمنی رهایی یابد

در کنار دو پرونده پیشین، مسائل دیگری نیز مانند اعزام تیمی برای ترور سعد الجبری افسر پیشین اطلاعات سعودی در کانادا که سه سال پیش بدانجا پناهنده شده بود نیز این شاهزاده جوان را تعقیب می کند

مسائل حقوق بشر و زنان زندانی نیز دست از سر وی برنمی دارد زیرا وی 13 زن معروف را بازداشت کرده و برخی مانند لجین الهذلول به شدت شکنجه شده اند به گونه ای که مقامات سعودی مدعی هستند الهذلول متهم به جاسوسی است و از کشورهای بیگانه پول گرفته بدون اینکه دلیلی ارائه دهند . خانواده لجین می گویند وی به شدت کتک خورده و تهدید به تجاوز شده و مورد شوک الکتریکی قرار گرفته است.

بنابراین شاهزاده جوان آرزومند قدرت، در آستانه دیدار با رئیس جمهوری جدید امریکاست در حالی که پرونده ها بر دوش وی سنگینی می کند . آیا بایدن نیز به غارت اموال سعودی ها اکتفا خواهد کرد یا سناریوهای دیگری در کار است ؟

پربیننده ترین خبرها