عملیات جدید الحشد الشعبی عراق در استان صلاح الدین

عملیات جدید الحشد الشعبی عراق در استان صلاح الدین
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 12:14

نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» عراق صبح امروز / پنجشنبه/ عملیات جدیدی را در استان صلاح الدین در شرق این کشور برای تعقیب بقایای عناصر تروریستی داعش آغاز کردند.

العالم ـ عراق

در بیانیه ستاد اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی آمده است: تیپ ۳۴ نیروهای الحشد الشعبی صبح امروز با مشارکت نیروهای امنیتی عملیات خود را برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه «بلد» در جنوب استان صلاح الدین آغاز کردند.

این بیانیه افزود: نیروهای الحشد الشعبی در حال پیش روی براساس برنامه از پیش تعیین شده برای تعقیب بقایای داعش و تامین امنیتی نواحی جنوب منطقه بلد هستند.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی و ارتش عراق طی دو روز اخیر عملیات امنیتی دیگری نیز در چند منطقه استان الانبار در غرب این استان برای تفتیش و بازرسی این مناطق و دستگیری افراد مورد پیگرد اجرا کردند.

به گزارش ایرنا، همزمان «محمد التمیمی» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق نتایج عملیات چهارشنبه نیروهای این سازمان در منطقه «حوض المیته» در مرز اداری استان های دیاله و صلاح الدین این کشور را تشریح کرد و گفت: نیروهای الحشد الشعبی عراق توانستند از سه محور وارد عمل شده و ۲۰ کیلومتر مربع از منطقه یادشده را پاکسازی و هفت بمب را خنثی کنند.

امرو دهم دسامبر (۲۰ آذرماه) مصادف با سومین سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش است و دبیرخانه هیات وزیران عراق امروز را به منظور گرامیداشت این مناسبت تعطیل عمومی اعلام کرده است.

برخی عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها