پس از شکست در ترور الجبری و پیگرد قضایی؛

بن سلمان: من از نظر قضایی مصونیت دارم، من ولیعهدم، من فرزند شاهم!!

بن سلمان: من از نظر قضایی مصونیت دارم، من ولیعهدم، من فرزند شاهم!!
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 12:56

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی فقط به خاطر اینکه ولی عهد سعودی و فرزند پادشاه است به خود حق تعقیب مخالفانش در داخل و خارج عربستان را می دهد  و به اره کردن ، تکه تکه کردن و ذوب کردن جسدهایشان در آتش و اسید اقدام می کند.

العالمكشكول

عملکرد بن سلمان در تعقیب مخالفانش در کشورهای دیگر یا اعزام تیمهای خونخوار و جنایتکار برای کشتار وحشتناک قربانیان درست مانند کشتار وحشتناک جمال خاشقچی خبرنگار سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول فقط یه تحلیل یا تفسیر ساده نیست بلکه بن سلمان این را حق خود می داند زیرا وی معتقد است از هرگونه پیگرد قانونی چه در داخل یا خارج عربستان مصونیت دارد.

مایکل کیلوگ وکیل مدافع بن سلمان این حقیقت را پس از اقدام دادگاهی آمریکایی در ارسال احضارنامه برای ولی عهد سعودی، بدرالعساکر مدیر دفتر بن سلمان، سعود القحطانی مشاور رسانه ای وی، احمد عسیری معاون پیشین رئیس اطلاعات، فاش کرد.

سعد الجبری افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان مقیم کانادا در ششم اگوست گذشته به دادگاهی امریکایی شکایت و از اعزام تیم ترور موسوم به "ببر" برای حذف وی در تورنتو کانادا در سال 2018 خبر داد.

مایکل کیلوگ که در برابر ارائه اسناد قطعی الجبری به دادگاه، راهی برای دفاع از موکل خود نداشت جز اینکه تاکید کند بن سلمان از پیگرد قضایی امریکا مصونیت دارد زیرا وی نه فقط ولی عهد بلکه فرزند شاه است!

به نظر می رسد روش های قدیمی عموهای بن سلمان برای حذف مخالفین به مذاق وی خوش آمده درست مانند ناصر السعید خبرنگار سعودی که سال 1979 در لبنان ربوده شد و به روش وحشتناکی به قتل رسید اما وی پیشرفت تکنولوژی را فراموش کرده که هر ثانیه صدا و تصویر ضبط می شود و اینکه تکنولوژی زمان عموهایش به این شکل گسترده کنونی نبوده است .

به نظر می رسد راه بن سلمان برای رسیدن به قدرت هموار نیست زیرا وی به تعقیب دهها بلکه صدها مخالف در خارج و زندانی کردن هزاران نفر در داخل و حذف شمار زیادی از آنان به ویژه کسانی که خود را برای دست یافتن بر قدرت سزاوارتر از وی می دانند، مجبور است.

دراین صورت وضعیت وی به عنوان ولی عهد یا فرزند شاه هرگز فایده ای ندارد تا دنیا از جنایت هایش بزرگوارانه عبور کند. کیلوگ سهوا، وضعیت بن سلمان را زمان پاسخ دادن به اتهامات الجبری اینگونه توصیف کرد که وی در درام غرق شده و شبیه ریچارد سوم یکی از آدم های شرور نمایشنامه های ویلیام شکسپیر شاعر بریتانیایی است.

پربیننده ترین خبرها