امضا 5 توافقنامه مابین شرکت هواپیمایی بحرین و رژیم اشغالگر

امضا 5 توافقنامه مابین شرکت هواپیمایی بحرین و رژیم اشغالگر
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 12:57

شرکت هواپیمایی بحرین در جریان سفر یک هیأت اقتصادی منامه به فلسطین اشغالی، پنج توافقنامه با موسسات صهیونیستی امضا کرد.

العالم - بحرین

در جریان سفر یک هیأت اقتصادی بحرین به فلسطین اشغالی، شرکت هواپیمایی «طیران الخلیج» ( Gulf Air)، دیروز (چهارشنبه - ۱۰ دسامبر)، پنج توافقنامه با چند موسسه رژیم صهیونیستی امضاء کرد.

بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر گذشته پس از امضای توافق عادی‌سازی، رسما روابط خود را آغاز کردند. دو طرف با انجام ۱۴ سفر تجاری هوایی به صورت هفتگی میان منامه و فرودگاه «بن‌گوریون» در نزدیکی تل‌آویو موافقت کردند اما زمان آغاز این پرواز‌ها هنوز اعلام نشده است.

به نوشته پایگاه خبری «عربی 21»، شرکت هواپیمایی «طیران الخلیج»، با شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم‌صهیونیستی یک توافقنامه جامع امضا کرده بود. این شرکت همچنین با مجموعه هواپیمایی «تال آفیشن» به توافق رسید تا این گروه نمایندگی آن را در اراضی اشغالی را برعهده بگیرد.

این شرکت هواپیمایی بحرینی با گروه صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی نیز برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای بحرینی که در فرودگاه بن گوریون فرود خواهند آمد، توافق امضا کرد.

دیگر توافق امضا شده مربوط به توافق مربوط به موسسه «کیو إیه إس» (QAS) رژیم صهیونیستی در زمینه حمل و نقل زمینی، حمل بار و سایر خدمات فرودگاهی است.

پنجمین توافقنامه میان این شرکت هواپیمایی با موسسه «نیورست» (Newrest) رژیم صهیونیستی، برای ارائه مواد غذایی در داخل هواپیماها بود.

دو هفته پیش نیز یک هیأت بحرینی، پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیست سه یادداشت تفاهم همکاری در هتل «والدورف آستوریا» در قدس اشغالی با این رژیم امضا کرد.

این سه یادداشت تفاهم مربوط به همکاری در زمینه‌های فنآوری، نوآوری، انتقال تکنولوژی و همکاری در زمینه‌های زیست محیطی شرکت‌های کوچک و متوسط است که توسط «زاید الزیانی» وزیر صنایع، تجارت و گردشگری بحرین و «عامیر پرتز» وزیر اقتصاد و صنایع رژیم صهیونیستی امضا شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها