درپی عادی سازی روابط با اسرائیل؛

شاه مغرب با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد

شاه مغرب با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد
جمعه 21 آذر 1399 - 09:06

پس از اعلام برقراری روابط بین رباط و تل آویو، دیوان پادشاهی مغرب اعلام کرد که محمد ششم پادشاه این کشور در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان بر دفاع از آرمان‌های فلسطین تاکید کرده است.

العالم - مغرب

دیوان پادشاهی مغرب در بیانیه ای اعلام کرد که «محمد ششم» پادشاه این کشور در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی به راه حل دو دولتی تاکید کرد.

دیوان پادشاهی مغرب اعلام کرد که محمد ششم در این گفتگوی تلفنی محمود عباس را در جریان تماس تلفنی روز پنج شنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار داده است.

این بیانیه می افزاید: پادشاه مغرب تاکید کرد که مواضعش در حمایت از موضوع فلسطین ثابت است و تغییری نکرده و مذاکرات میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی، همچنان تنها راه دستیابی به راه حل نهایی، دائم و جامع برای نزاع میان دو طرف است.

این در حالی است که اقدام مغرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با واکنش مخالف گروه های فلسطینی مواجه شده و آن را خیانت به قدس و آرمان فلسطین برشمردند.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک پیشرفت تاریخی دیگر حاصل شد».

وی در ادامه این پیام توئیتری افزود: «دو دوست عالی ما اسرائیل و پادشاهی مراکش بر سر [برقراری] روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- پیشرفتی عظیم برای صلح در خاورمیانه!»

مهر

پربیننده ترین خبرها