تکرار جنایت صهیونیست ها؛

افشای حفاری صهیونیست ها در بخش شرقی مسجدالاقصی + فیلم

جمعه 21 آذر 1399 - 12:46

افشاگر این حفاری های رژیم صهیونیستی به صدور حکم تخریب منزلش محکوم شد.

العالم - فلسطین اشعالی

به گزارش حبرنگار العالم، افشای حفاری‌های رژیم صهیونیستی در بخش‌های زیرین قسمت شرقی مسجدالاقصی به صدور حکم تخریب منزل برای کارشناس مسائل قدس منجر شد.

مقامات رژیم اشغالگر و جمعیت شهرکی العاد حفاری‌های جدیدی در قسمت‌های زیرین بخش شرقی مسجدالاقصی انجام دادند. این حفاری‌های دیوار شرقی مسجد را تهدید می‌کند.

فخری ابودیاب کارشناس مسائل قدس، ساعاتی پس از آن که خبر حفاری‌های مخفیانه زیر مسجدالاقصی را اعلام کرد، اخطاریه‌ای از مقامات رژیم اشغالگر برای تخریب منزل خود دریافت کرد.

عبیده عبدالفتاح گزارشگر العالم با اشاره به ادامه تخلفات علنی و زیرزمینی رژیم اشغالگر در قدس گفت: مقامات رژیم اشغالگر بدون هرگونه مانعی به ارتکاب این تخلفات ادامه می‌دهند. حفاری‌هایی که در بخش‌های زیرین قسمت شرقی مسجد انجام می‌دهند، دیوار بخش شرقی مسجدالاقتصی را تهدید می‌کند.

جزئیات این حفاری‌ها را فخری ابودیاب کارشناس مسائل قدس اعلام کرد و افزود: این حفاری‌ها در منطقه عین العذراء به سمت باب الرحمه در فاصله یکصد تا یکصد و پنجاه متری دیوار شرقی مسجدالاقصی انجام می‌شود که نزدیک یک تپه مرتفع است که منطقه عین العذراء را از مسجدالاقصی و صحن‌های آن جدا می‌کند.

فخری ابودیاب اعلام کرد: ایجاد برخی حفره‌ها و نیز به وجود آمدن برخی شکاف‌ها در بخش خارجی باب الرحمه اجرای چنین حفاری‌های مخفیانه‌ای را نشان می‌دهد. وی وجود تجهیزات حفاری و نیز بقایای آثار و خاک حاصل از حفاری و همچنین تشدید تدابیر امنیتی و مراقبت شدید از منطقه شرقی تا مسجدالاقصی و باب الرحمه را از جمله مهمترین نشانه‌های اجرای این حفاری‌ها دانست.

در ادامه گزارش آمده است: هنوز ۲۴ ساعت از سخنان فخری ابودیاب و افشای این حفاری‌ها نگذشته بود که مقامات رژیم اخطاریه‌ای برای تخریب منزل برای ابودیاب ارسال کردند. بهانه آن‌ها برای ارسال این اخطاریه آن بود که منزل بدون مجوز ساخته شده است حال آن که مقامات همین رژیم از دادن چنین مجوزی به وی امتناع کرده اند. بسیاری از آثار تاریخی عربی و اسلامی این منطقه واقع شده است که دوره کنعانی‌ها و عثمانی‌ها بر می‌گردد که رژیم اشغالگر به دنبال از بین بردن کامل آنهاست. بخش‌های شرقی قدس از زمان اشغال این شهر در سال ۱۹۶۷ برای اولین بار شاهد حفاری هستند. بیشتر حفاری‌ها در بخش‌های جنوبی و غربی انجام شده است که آثار ویرانگری برای تمدن و تاریخ و میراث اسلامی و مسیحی در این منطقه داشته است. مقامات رژیم اشغالگر اخیرا از بسیاری طرح‌های یهودی سازی در قدس خبر دادند تا بخش‌های رو زمینی این شهر یهودی سازی شود و فعالیت‌های یهودی سازی زیرزمینی در این شهر نیز همچنان سری و پنهانی انجام می‌شود که خطراتی برای این شهر و مسجدالاقصی به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها