در سالگرد پیروزی بر "داعش"؛ شهید سلیمانی و المهندس حاضران همیشه در صحنه

در سالگرد پیروزی بر
شنبه 22 آذر 1399 - 11:35

از همان ابتدا و قبل از این که مقامات ارشد آمریکا زبان به اعتراف باز کنند، روشن بود که "داعش" دست پرورده آمریکا، "اسرائیل"، عربستان و ترکیه است که به هدف اجرای نقشه های شوم این چهار ضلع شوم در عراق و سوریه – و اگر موفق بود – در کشورهای دیگری مثل لبنان و یمن و همه کشورهایی که خطری برای منافع نا مشروع سازندگان این گروه تروریستی به حساب می آیند، شکل گرفته است.

العالم - تحلیل روز

با اینکه هدف این چهارضلعی شوم از پرورش "داعش"، یکی بود و همه آنها به دنبال ترویج هرج و مرج در کشورهای یادشده و تجزیه آنها برای تضمین بقای رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت مطلق منطقه بودند، اما روش آنها برای تحقق هدفشان در هر کشور متفاوت بود. مثلا درعراق با قتل عام شیعیان و منزوی کردن بقیه آنها این نقشه ها دنبال می شدند. سرکرده های گروه تروریستی داعش به هر مناسبت و در هر سخنرانی به وضوح از این نقشه حرف می زدند.

فاجعه اسپایکر که گروه تروریستی داعش با همکاری عناصر برجای مانده از رژیم بعثی صدام بیش از 2000 تن از جوانان شیعه را ظرف چند ساعت قربانی کردند. کشتار جمعی شیعیان در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق با استفاده از انواع مواد منفجره و عناصر انتحاری و ترور شخصیت ها و سربریدن مردم فقط به خاطر هویتشان همه و همه بخشی از جنایات گروه تروریستی داعش در این کشور بود.

با عبور گروه تروریستی داعش از مرز سوریه به داخل عراق در سال 2014 آنهم جلوی چشم نیروهای آمریکایی و فروپاشی ارتش عراق در مقابل تروریست هایی که به دروازه های بغداد رسیده و کربلا و نجف را تهدید می کردند، و در شرایطی یأس و ناامیدی بر همه کشور سایه فکنده بود، مرجعیت عالی قدر نجف زنگ خطر را برای تروریست ها به صدا درآوردند؛ با صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سید علی سیستانی – که نوای آن هنوز هم در صحن شریف امام حسین ع طنین انداز است – صدها هزار جوان عراقی ندای مرجعیت را لبیک گفته و برای مقابله با تروریست ها صف کشیدند.

در آن شرایط دشوار، عراق یکه و تنها در مقابل تروریسم ایستاد و جهان فقط تماشا می کرد. حتی آمریکا که مدعی تشکیل ائتلاف بین المللی برای مقابل با "داعش" بود رسما اعلام کرد که ماه ها برای تشکیل این ائتلاف وقت لازم است. اینجا بود که ایران در کنار کشور و ملت عراق و حشد الشعبی که با فتوای آیت الله سیستانی شکل گرفته بود ایستاد و در انبارهای اسلحه خود را به روی همسایه باز کرد و فرزندان رشیدش را با فرماندهی سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس برای کمک فرستاد و به این ترتیب خون ایرانی ها و عراقی ها در جبهه نبرد با گروه تروریستی داعش در هم آمیخت و همین موج خون بود که "داعش" را زمین گیر کرد و سه سال قبل در چنین روزی، حکومت خیالی "داعش" برای همیشه به زباله دان تاریخ رفت.

بدیهی است که آمریکا چنین کینه عجیبی از دو سردار پیروز، شیهدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، ناب رئیس حشد الشعبی عراق که نقش اساسی را در شکست نقشه های این کشور در عراق داشتند، به دل بگیرد و برای جبران شکست خود، به گروه های جوکر و بقایای حزب بعث و مزدوران خود در بغداد متوسل شود و علیه حشد الشعبی و مرجعیت دینی و شعائر حسینی و روابط برادرانه دو ملت جنگ روانی راه بیندازد.

آمریکا سعی کرد با استفاده از گروه های جوکر و بقایای حزب بعث، به درون تظاهرات مسالمت آمیز مردم نفوذ کرده علیه حشد الشعبی فرماندهان و شهدای آن شعار داده و به دفاتر آن حمله کرده و شماری از رزمندگان آن را به شهادت رسانده و جنازه برخی از آنها مثل شهید وسام العلیاوی و برادرش را قطعه قطعه کند. آنها همچنین به کنسولگری های ایران حمله کرده و آنها را آتش زدند. اما هرگز نشنیدیم که این گروه ها و دیگر مزدوران آمریکایی متعرض آمریکا یا رژیم صهیونیستی یا عربستان یا ترکیه شوند.

آمریکا بزرگترین جنایت خود را در حق حشد الشعبی و نیروهایی که دست پروده این کشور یعنی "داعش" را نابود کرده بودند و نقشه های آن را در عراق نقش بر آب کرده بودند در اوایل سال 2020 مرتکب شد و دو سردار پیروز قاسم سلیمانی و المهندس را در بغداد ترور کرد تا شاید به این وسیله انتقام "داعش" را گرفته و نقشه های جنایتکارانه خود را در عراق از سر بگیرد. غافل از اینکه پارلمان عراق پاسخ دندان شکن دیگری برای آمریکایی ها تدارک دیده است طرح اخراج اشغالگران آمریکایی و برچیده شدن همه پایگاه های آنها را به تصویب رساند.

این کشور فکر می کرد با ترور سلیمانی و المهندس می تواند نقشه های خود را در عراق پیش براند اما اتفاقی که افتاد، خلاف انتظارات و محاسبات این کشور بود؛ در فضای امروز عراق به خصوص در میان فرزندان حشد الشعبی و در همه جبهه ها هیچ کس به اندازه سردار سلیمانی و المهندس حضور ندارد. درست است که پیکر آنها در صحنه نیست اما مرام و مسلک و عقیده و اصول آنها چراغ راه میلیون ها عراقی آزاده است و دیر یا زود اشغالگران تروریست آمریکایی را نه تنها از عراق بلکه از کل منطقه بیرون می اندازد.

  • سعيد محمد - العالم

پربیننده ترین خبرها