واکنش «سعد الحریری» به حکم پرونده ترور پدرش

واکنش «سعد الحریری» به حکم پرونده ترور پدرش
شنبه 22 آذر 1399 - 12:34

نخست‌وزیر پیشین لبنان و رئیس حزب «المستقبل» از مقامات امنیتی و قضایی این کشور خواست وظیفه خود درباره فرد محکوم شده در پرونده ترور پدرش را انجام دهند.

العالم - لبنان

دادگاه بین‌المللی ویژه ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان جمعه (دیروز) «سلیم عیاش» از اعضای حزب‌الله را به پنج بار حبس ابد محکوم کرد.

«سعد الحریری» پسر رفیق الحریری و نیز رئیس «تیار المستقبل» (جریان المستقبل) در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت، عدالت بین‌المللی حکم خود را در مسأله ترور رفیق الحریری و همراهان وی اعلام کرد و مجازات صادر شده درباره سلیم عیاش باید اجرایی شود.

وی در ادامه از مقامات قضایی و امنیتی لبنان خواست به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

بر اساس گزارش «النشره»، «بهاء الحریری» برادر بزرگ‌تر سعد نیز خواستار بازداشت سلیم عیاش و اجرای عدالت درباره وی شد.

رفیق الحریری در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ طی یک انفجار در مسیر کاروانش در بیروت ترور شد.

در آگوست گذشته، دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق الحریری ادعا کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند.

این دادگاه اعلام کرد که «مصطفی بدرالدین»، «حسن حبیب مرعی»، «حسین عُنیسی» و «صبرا» مبرا از هرگونه اتهام‌های مطرح شده در پرونده حریری هستند؛ چرا که ادله لازم بر اتهام این چهار نفر وجود ندارد و به‌زودی یادداشتی در ارتباط با تبرئه این چهار تن صادر خواهد کرد.

با این حال، این دادگاه سلیم عیاّش را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او به صورت «شخصی» در این ترور دست داشته است.

نصرالله در آگوست گذشته که حکم دادگاه مذکور علیه سلیم عیاش صادر شد، در سخنرانی خود گفت: در سالهای گذشته تمام جزئیات کار این دادگاه را توضیح دادیم... ما خود را درگیر هیچ کدام از احکامش نمی‌کنیم و اگر حکمی ظالمانه علیه یکی از برادران ما صادر شود ما به بی‌گناهی تمام برادران خود اصرار داریم زیرا حکم این دادگاه سالهاست که صادر شده است.

وی افزود: به عنوان لبنانی، مهم است که بدانیم کسانی در تلاشند که از حکم این دادگاه برای هدف گرفتن لبنان و مقاومت استفاده کنند و ممکن است امور را با توهین، ناسزا یا تحرکات میدانی به سمت تحریک سوق دهند؛ از همه می‌خواهم صبر و بصیرت پیشه کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها