اقدام عجیب عادی سازی کشوری که ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد/ سازش مغرب با تل آویو صدای مشاور منصور هادی را هم در آورد

اقدام عجیب عادی سازی کشوری که ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد/ سازش مغرب با تل آویو صدای مشاور منصور هادی را هم در آورد
شنبه 22 آذر 1399 - 15:41

اعلام عجیب شاه مغرب که کشورش ریاست کمیته قدس را برعهده دارد، مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صدای مشاور منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن را هم در آورد.

العالم ـ مغرب

عبدالملک مخلافی، مشاور منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با انتشار توییتی، مغرب را بازنده اصلی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی خطاب کرد.

وی خاطرنشان کرد، مغرب در حالی به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی روی آورده که ملت آن مخالف این اقدام است و این کشور میلیون ها دلار برای حمایت از حقوق مردم فلسطین هزینه می کند.

مخلافی افزود: اگر فرض شود که این حکومت دارای گرایش اسلامی است در حالی که ریاست کمیته قدس را نیز بر عهده دارد از نظر منطق و به ویژه منطق عمل گرایانه بازنده است چه رسد به اصول واخلاق.

عبدالملک مخلافی، مشاور منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن

اقدام عجیب مغرب در خصوص اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی درحالی است که این کشور ریاست کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد.

ترامپ روز پنجشنبه گذشته توافق مغرب و اسرائیل را برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک اعلام کرد.

وی نوشت: امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد و دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند. این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است.

اندکی پس از این توئیت پادشاهی مغرب «محمد ششم» با انتشار بیانیه ای از تماس های دوجانبه رسمی و روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در اسرع وقت خبر داد. با این حال او مدعی شد که این اقدام خللی در حمایت ما از آرمان فلسطین ایجاد نمی کند.

این اقدام دولت مغرب با مخالفت مردم ، گروهها ، احزاب و تشکل های مردم نهاد این کشور و گروههای مقاومت و شخصیت ها و کشورهای مسلمان روبرو شد.

به گزارش ایرنا، دوم آبان ماه، ۲۱ شهریور و ۲۳ مردادماه ماه نیز به ترتیب سودان، بحرین و امارات عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کردند.

پربیننده ترین خبرها