امنیت و صلح محور دیدارهای جداگانه عراقچی با مشاور امنیت ملی و معاون وزیر خارجه افغانستان

امنیت و صلح محور دیدارهای جداگانه عراقچی با مشاور امنیت ملی و معاون وزیر خارجه افغانستان
شنبه 22 آذر 1399 - 16:21

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز در کابل با حمدالله محب مشاور امنیت ملی و «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران/ سیاسی

دفتر شورای امنیت افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و هیئت همراهش در دیدار با «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت افغانستان درباره مسائل دوجانبه مربوط به امنیت و صلح گفت‌وگو کردند.

بیانیه می‌افزاید که در این دیدار عراقچی بر موضع ایران در حمایت از «دولت، نظام جمهوری و قانون اساسی افغانستان» تأکید کرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کابل سفر کرده، امروز شنبه (۲۲ آذر ۱۳۹۹) همچنین با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گالری

میرویس ناب در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی ایران از مهاجران افغانستانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح افغانستان، افتتاح راه آهن خواف- هرات توسط روسای جمهور دو کشور را به دو دولت و ملت تبریک گفت و آن را گامی مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش مناسبات بین تهران و کابل برشمرد.

عراقچی نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانستان شد، ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های راهبردی بین دو کشور به زودی نهایی و آماده امضا شود.

پیش از این نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرده بود که مذاکرات بین‌الافغانی باید سبب حفظ نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی افغانستان، دستاوردهای مردم و رعایت حقوق اقلیت‌ها، اقوام و زنان شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها