پاسخ قاطع سازمان بدر عراق به توطئه جدید آمریکا

پاسخ قاطع سازمان بدر عراق به توطئه جدید آمریکا
شنبه 22 آذر 1399 - 20:49

یکی از مسئولان سازمان «بدر» عراق به توطئه و تلاش آمریکا برای درج نام این سازمان در به اصطلاح فهرست تروریسم خود پاسخی قاطع داد و گفت که واشنگتن به هر طریقی بدنبال حفاظت از رژیم صهیونیستی است.

العالم ـ عراق

به گزارش خبرگزاری «العهد نیوز» عراق، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار عراق روز شنبه تاکید کرد: تلاش های کاخ سفید مزدور برای درج سازمان بدر در فهرست ترویسم آمریکا برای ما اهمیتی ندارد.

وی افزود: بدر سازمانی است که هواداران و نهادهای خاص خود را دارد و دارای فراکسیونی پارلمانی است و بیش از ۵۰ نماینده در ائتلاف الفتح دارد و بخشی از نظام سیاسی عراق و بخشی از مردم است، لذا تحت تأثیر این نقشه های خباثت آمیز قرار نخواهد گرفت.

الانباری گفت: هدف از این اقدام آمریکا، تضعیف کردن مقاومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: همگان آگاهند که آمریکا به راههای مختلف برای حفاظت از رژیم صهیونیستی تلاش می کنند لذا واشنگتن در تلاش برای مقابله با گروهها و محورها مقاومت است تا جلوی آنها را برای دفاع از فلسطین و امت عربی بگیرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی « Washington free beacon » اوایل ماه جاری میلادی از تلاش برخی نمایندگان کنگره این کشور برای وضع قانونی جهت طبقه بندی سازمان بدر به عنوان "سازمانی تروریستی" خبر داد.

این درحالی است که خود آمریکا بزرگترین تشکیل دهنده گروههای تروریستی و حامیان آنها در جهان به شمار می رود و به اذعان خود مقام های آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دولت آمریکا گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت کرد که تاکنون جنایت های بیشماری علیه ملت های منطقه بویژه ملت عراق مرتکب شده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

پارلمان عراق در پی جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق در مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد.

مردم عراق نیز در مناسبت‌های مختلف، مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام داشته‌اند.

محافل سیاسی عراقی اجرای مصوبه پارلمان در سایه حمایت مردمی را ضروری دانسته و خروج نیروهای آمریکایی در کنار تقویت بنیان نظامی و دفاعی عراق را بهترین راهکار برای برقراری ثبات کامل امنیتی و سیاسی کشورشان می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها