جنبش الصادقون عراق: حکام سازشکار عرب مساله فلسطین را فروختند

جنبش الصادقون عراق: حکام سازشکار عرب مساله فلسطین را فروختند
شنبه 22 آذر 1399 - 22:03

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «الصادقون» عراق با تاکید بر حمایت این کشور از ملت فلسطین گفت که حکام سازشکار عرب، مساله فلسطین را فروختند و به حیات خلوت آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شدند.

العالم ـ عراق

محمود الربیعی سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون عراق روز شنبه تاکید کرد که عراق در برابر پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایستاده و همچنان هم خواهند ایستاد.

وی افزود: مواضع حکام عرب که تحقیر و خواری را پذیرفتد، چیز جدید و عجیبی نیست. آنها روابط مداومی با رژیم غاصب صهیونیستی دارند و مساله فلسطین را دهها سال است که فروختند و به خفت و خواری تن دادند.

به نوشته خبرگزاری العهد نیوز عراق، الربیعی تاکید کرد: هر چقدر دولت های عراق متنوع باشند و هرکسی که به مقام نخست وزیری برسد، نمی تواند یک قدم به سمت عادی سازی برود زیرا می داند که در عراق مرجعیت دینی، گروههای مقاومت، الحشد الشعبی و ملتی وجود دارد که با حمایت از مساله فلسطین و فلسطین پرورش و تربیت شده اند.

وی گفت: امکان عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی وجود ندارد اما عادی سازی حاکمان خائن عرب که به ننگ و عار تن دادند، چیز عجیبی نیست زیرا آنها منافعی با این رژیم و توطئه کنندگان دولت آمریکا وجود دارد.

الربیعی گفت: حکام عرب کشورهای خود را به حیات خلوت های آمریکا و اسرائیل تبدیل کرده اند که تل آویو برای مدت طولانی در آنجا لانه گزیده است و این امری تاسف بار است.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون گفت: ما از ملت های عرب و اسلامی می خواهیم که به این موضوع توجه کنند و نقش مورد نیاز خود را در قبال این حکام بازی کنند.

نخست وزیر عراق بیستم آذرماه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور حامی و پشتیبان ملت فلسطین است.

وزیر خارجه عراق نیز در سفر اخیرش به مسکو گفته بود که "جامعه عراق حامی مساله فلسطین است و فلسطینی‌ها اولین و آخرین تصمیم گیران هستند و حق کامل در تعیین سرنوشت خود دارند و موضع عراق در حمایت از آنها برای اعمال این حق است. "

وزیر امور خارجه عراق اوایل آبان ماه گذشته نیز در گفت و گویی دریافت هر گونه پیشنهاد یا قرار گرفتن در معرض فشار برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و تاکید کرد که کشورش به مصوبات اتحادیه عرب و حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها متعهد است.

مردم و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی نیز تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها