"انقلاب گرسنگان" در استان‌های جنوبی یمن

شنبه 22 آذر 1399 - 22:47

کاربران یمنی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی در استان‌های جنوبی ابراز خشم کرده و ائتلاف متجاوز سعودی و همپیمانانش را مسبب این بحران می‌دانند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران تأکید کردند، استان‌های جنوبی یمن به دلیل وخامت اوضاع معیشتی‌ در نتیجه فروپاشی ارزش پول یمن، شاهد "انقلاب گرسنگان" است.

کاربران اعلام کردند سکوت در مقابل تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی و آمریکایی ملت یمن را در وخیم‌ترین بحران انسانی جهان درگیر می سازد. آنها خواستار تظاهرات علیه متجاوزان و شکستن دیوار ترس و سکوت در برابر آنها شده‌اند.

برخی از کاربران تصاویر و ویدیوهایی از تظاهرات در تعز منتشر کردند که در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و تداوم سیطره ائتلاف به بنادر، سواحل و ثروت‌های یمن برگزار شد.

برخی کاربران یمنی ضمن اشاره به تحرکات ائتلاف متجاوز در استان‌های جنوبی، تأکید کردند ائتلاف سعودی- اماراتی به گرسنه نگه‌داشتن و کشتار یمنی‌ها بسنده نکرده‌اند بلکه کشور آنها را اشغال و ثروت‌های‌شان را غارت کرده‌اند.

برخی پایگاه‌های خبری یمنی امروز گزارش دادند که برخی اخبار حاکی از آغاز اجرای بخش نظامی "توافق ریاض" و عقب‌نشینی مزدوران از مواضع‌شان به جبهه‌های دیگر است که با نظارت مستقیم سعودی انجام می‌شود. طبق گزارش منابع رسانه‌ای، عقب‌نشینی به معنای واقعی اتفاق نیفتاده و می‌توان گفت این عقب‌نشینی صوری و بسیار جزئی است و کمتر از 100 نیرو از طرفین از این مناطق خارج شده‌اند. این اقدامات که با هدف اجرای ساز و کار سرعت بخشیدن به توافق ریاض انجام می‌شود با شدت گرفتن خشم مردمی در استان‌های جنوبی به دلیل بحران اقتصادی همزمان شده است.

کاربری به نام "سلیمان الدغیش" نوشته است: "سکوت‌مان درقبال تجاوزات ائتلاف شر و مسئولان( دولت مستعفی هادی) ملت یمن را با وخیم‌ترین بحران انسانی جهان روبه‌رو کرده و ارزش ریال یمن را با فروپاشی شدید و بی‌سابقه‌ای مواجه ساخته است. ما بایستی دیوار سکوت و ترس را بشکنیم و علیه این جنایتکاران( به خیابان‌ها) خارج شویم. همه چیزمان را از دست داده‌ایم و چیزی برای از دست دادن نداریم."

"الرئیس المیسری" نیز نوشته است: "تعز امروز در اعتراض به اوضاع اقتصادی کشور و فروپاشی ارزش پول ملی و تداوم سیطره ائتلاف به بنادر و سواحل و ثروت‌های یمن به خیابان آمد. تعز می‌پرسد: رئیس‌مان آواره است یا بازداشت؟کدام ائتلاف حامی، که حقوق همپیمان را مصادره کرد و آن را گرسنه نگه داشت؟"

"اقمار محمد" نیز در توییتی نوشته است: "سیاست‌های سعودی در کشورمان عامل اصلی فروپاشی ریال است. پلاکاردهایی در تظاهرات مردمی که در اعتراض به وخامت اقتصادی برگزار شد.. دلیلی بر اینکه ملت زنده است و همچنان می‌تواند نه بگوید."

پربیننده ترین خبرها