هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وخامت اوضاع اقلیمی جهان

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وخامت اوضاع اقلیمی جهان
يکشنبه 23 آذر 1399 - 08:36

سازمان ملل از کشورهای جهان خواست وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کنند.

العالم - به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در جریان نشستی در پنجمین سالگرد معاهده اقلیمی پاریس، از تمامی کشورهای جهان خواست در زمینه تغییرات اقلیمی «وضعیت اضطراری» اعلام کنند.

این نشست به میزبانی سازمان ملل، فرانسه و انگلستان و با حضور کشورهای عضو معاهده اقلیمی پاریس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که چشم اندازهای تازه‌ای برای حمایت از معاهده پاریس شکل گرفته است؛ چین بر اجرای تعهدات خود در چارچوب این معاهده تاکید کرده است و با توجه به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، این امیدواری وجود دارد که ایالات متحده دوباره به این معاهده خواهد پیوست.

ده‌ها تن از رهبران جهان در این نشست بر ضرورت اجرای تعهدات کنونی در چارچوب معاهده پاریس قبل از مذاکرات مهم در گلاسکو در سال ۲۰۲۱ تاکید کردند.

آنتونیو گوترش در سخنرانی خود تاکید کرد، آیا کسی هنوز هم می‌تواند انکار کند که ما با یک وضعیت اضطراری ویژه روبرو هستیم؟

وی اضافه کرد، به همین دلیل امروز ، من از همه رهبران در سراسر جهان می‌خواهم تا زمان به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن، وضعیت اضطراری اقلیمی در کشورهای خود اعلام کنند.

در همین حال، اعضای اتحادیه اروپا توافق کردند که تولید گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۵درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ میلادی کاهش دهند. بدین ترتیب، انتظار می‌رود تولید گازهای گلخانه‌ای که علت عمده گرمایش زمین عنوان شده، تا ده سال آینده در اروپا به کمتر از نصف برسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها