گفت‌وگوی تلفنی نماینده ویژه گوترش در امور سوریه با خاجی

گفت‌وگوی تلفنی نماینده ویژه گوترش در امور سوریه با خاجی
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 14:54

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز در گفت‌وگویی تلفنی با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران، گزارشی از نتایج چهارمین دور نشست کمیته قانون اساسی سوریه ارائه کرد.

العالم _ سوریه

«گیر. او. پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز (چهارشنبه) ۱۹ آذر ماه در تماس تلفنی با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در خصوص آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگو، پدرسون با توجه به برگزاری چهارمین دور از نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو طی هفته گذشته، گزارشی از نتایج این دور از نشست‌ها ارائه کرد.

طرفین همچنین از تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی در آینده حمایت کردند.

علاوه بر آن، با توجه به سفر فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در روزهای گذشته به تهران، علی اصغر خاجی نتایج گفت‌وگوهای خود را با وی در خصوص آخرین تحولات سوریه، کمیته قانون اساسی و ادلب برای پدرسون تشریح کرد.

براساس توافق طرف‌های سوری، پنجمین دور از نشست‌های کمیته قانون اساسی قرار است در اواخر ژانویه سال آینده میلادی در ژنو برگزار شود.

«گیر. او. پدرسون» اول آذر ماه نیز در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و با علی اصغر خاجی دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد. خاجی در این دیدار از تلاش‌های پدرسون در پیگیری راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت و در ادامه از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت ادلب مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ابراز امیدواری کردند که با اجرای توافقات موجود در ادلب شاهد حفظ آرامش و عدم از سرگیری درگیری‌ها باشند.

وی همچنین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دیدار کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی موضوع سوریه، بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها