گزراش خبرنگار العالم؛

افشای سندی که اظهارات العبادی را تایید می کند!

افشای سندی که اظهارات العبادی را تایید می کند!
يکشنبه 23 آذر 1399 - 11:34

اظهارات حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق درباره اقدام دولت این کشور در زمان ریاست عادل عبدالمهدی مبنی بر اجازه پرواز به جنگنده های آمریکایی و ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو تن از فرماندهان پیروزی بر تروریستم جنجال های زیادی به پا کرد.

العالم عـراق

به گزارش خبرنگار العالم، حیدرالعبادی در برنامه ای تلویزیون مدعی شد: "جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، «با اجازه عراق» صورت گرفت! خودتان بررسی کنید."

عادل عبدالمهدی نیز در بیانیه ای مفصل، در پاسخ به این اظهارات به شدت اتهامات حیدر العبادی را تکذیب و تاکید کرد وی با درخواست های مکرر آمریکا برای پرواز در حریم هوایی بغداد مخالفت کرده است.

در این بیانیه آمده است اتاق عملیات مشترک عراق دوم ژانویه یعنی چند ساعت پیش از ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، پیامی از روبرت باتوایت فرمانده ائتلاف آمریکا در عراق مبنی بر گرفتن اجازه پرواز جنگنده های آمریکایی در حریم هوایی عراق دریافت کرد که عملیات مشترک عراق با آن مخالفت کرد.

اما مساله به اینجا ختم نشد و ساعاتی پس از انتشار بیانیه عادل عبدالمهدی، سندی از فرماندهی دفاع هوایی عراق درباره موافقت فرماندهی عملیات مشترک با ورود سه پهپاد آمریکایی که از اردن وارد حریم هوایی عراق شده بودند در ساعات وقوع جنایت ترور منتشر شد که همین مساله گمانه زنی ها و تردیدهایی را درباره نهادی که اجازه پرواز را صادر کرده به وجود اورده و اینکه آیا نقص امنیتی رخ داده است.

"عباس العرداوی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراق در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: "طبعاً برخی اسناد منتشر شده دقیق و روشن نیست. متاسفانه این مساله موجب کشمش های سیاسی شده و العبادی نیز در راستای تبلیغات زودهنگام برای انتخابات تلاش می کند.

مقامات ایرانی اما ترجیح می دهند تا زمانی که مساله در دست بررسی و تحقیق است وارد جزئیات آن نشوند.

اظهارات حیدر العبادی، عادل المهدی و سند درزیافته اما سئوالات زیادی را درباره میزان تسلط عراق بر حریم هوایی اش مطرح کرده که البته تردیدهایی درباره همکاری با آمریکا به وجود آمده اما هیچ چیز نمی تواند افکار عمومی را از اصل جنایت و ماهیت عاملان آن منحرف کند.

پربیننده ترین خبرها