دستگیری 2 یونانی به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به ترکیه

دستگیری 2 یونانی به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به ترکیه
يکشنبه 23 آذر 1399 - 18:27

دستگاه اطلاعاتی یونان از دستگیری دو شهروند خود به اتهام انتقال اطلاعات حساس نظامی به ترکیه خبر داد.

العالم - ترکیه

دستگاه اطلاعاتی یونان روز شنبه از دستگیری 2 شهروند خود به اتهام جاسوسی برای ترکیه خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» 2 شهروند یونانی متهم به جاسوسی برای ترکیه طی تلاش دستگاه اطلاعات ملی یونان (EYP) دستگیر شدند. هر دو شهروند متهم به جاسوسی در جزیره «رودس» یونان، واقع در شرق مدیترانه کار می کردند.

یکی از این افراد در کنسولگری ترکیه در رودس شاغل ودیگری در حال کار بر روی کشتی بین رودس و جزیره کوچک کاسترولیزو، شرقی ترین جزیره یونان بود.

یونان اعلام کرده که یکی از این شهروندان یونانی موقعیت کشتی‌های نیروی دریایی یونان و همچنین سایر اطلاعات در مورد مواضع ارتش یونان در این جزایر را به مظنون دیگر شاغل در کنسولگری ترکیه در جزیره رودس انتقال می‌داد.

روابط ترکیه با یونان مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

چندی قبل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی متعهد شد که کشورش همچنان بر سر مناقشات در دریای مدیترانه به قبرس و یونان پاسخ خواهد داد. رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجلس کشورش گفت: «ما به یونان و دولت قبرس که نمی‌توانند وعده‌های خود در اتحادیه اروپا و ناتو را محقق سازند، در عمل پاسخی که سزاوار آن هستند خواهیم داد.»

پیشتر رسانه‌های یونانی ترکیه را به اعزام جاسوس به اردوگاه‌های پناهجویان در خاک یونان برای دستگیری مخالفان دولت اردوغان متهم کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها