دمشق در واکنش به اظهارات مقام انگلیسی؛ لندن برای صحبت درباره سوریه اعتبار ندارد

دمشق در واکنش به اظهارات مقام انگلیسی؛ لندن برای صحبت درباره سوریه اعتبار ندارد
سه شنبه 25 آذر 1399 - 20:42

یک مقام وزارت‌خارجه سوریه در واکنش به اظهارات فرستاده انگلیس در امور سوریه درباره اوضاع انسانی در این کشور، تأکید کرد که انگلیس و مقامات آن برای صحبت درباره وضعیت انسانی سوریه اعتبار ندارند.

العالم - سوریه

یک مقام وزارت‌خارجه سوریه به اظهارات «جاناتان هارگریوز» فرستاده انگلیس در امور سوریه درباره اوضاع انسانی این کشور واکنش نشان داد.

مقام سوری یادشده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن ابراز تعجب از «دورویی» مقام انگلیسی و اقدام او در «وارونه جلوه دادن حقایق»‌ تأکید کرد که نه انگلیس و نه مقامات این کشور اعتباری برای سخن گفتن درباره اوضاع سوریه ندارند و مسئول درد و رنج مردم سوریه هستند و بایستی در دادگاه بین‌المللی برای توضیح درباره جنایت‌های خود علیه مردم سوریه پاسخگو باشند.

این مقام سوری در ادامه گفت: «مقام بریتانیایی فراموش کرده است که علت اصلی درد و رنج کنونی مردم سوریه، تجاوز تروریستی بوده است؛ تجاوزی که در آن خون سوری‌ها ریخته شد و دستاوردهای آنان نابود گشت؛ همان تجاوزی که خود بریتانیا یکی از طرف‌های اصلی مشارکت‌کننده در آن بود آن هم با حمایت نامحدود از گروه‌های تروریستی و نادیده گرفتن اقدامات ظالمانه، غیرقانونی، یک‌جانبه و تحمیلی آمریکا، همراهان آن».

این مقام سوری در ادامه با بیان اینکه اقدامات یادشده زندگی مردم سوریه را تحت تأثیر قرار داده است و در تضاد با حقوق بین‌الملل هستند، تأکید کرد: «بریتانیا با دستوراتی که از سرور خود در کاخ سفید دریافت می‌کند به سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با تروریسم و خنثی‌سازی هرگونه اقدام جدی برای خروج از بحران کنونی این کشور عادت کرده است».

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انگلیس در صرف میلیارد‌ها دلار پول برای تخریب وجهه سوریه، به راه انداختن کشتار، کینه‌توزی، جلوگیری از بازسازی سوریه، گفت مخالفت و عدم حضور انگلیس در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان که ماه گذشته در دمشق برگزار شد، بر اقدامات یادشده مهر تأیید می‌نهد.

فرستاده انگلیس به‌تازگی در حساب کاربری خود در توئیتر با تمجید از اقدامات بریتانیا برای بهبود اوضاع سوریه، دمشق را مسئول اوضاع بد انسانی در این کشور دانسته بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها