نتانیاهو به جای تصویب بودجه انتخابات چهارم را ترجیح داد

نتانیاهو به جای تصویب بودجه انتخابات چهارم را ترجیح داد
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 13:07

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از چند منبع در حزب «لیکود» خبر داد که به احتمال زیاد نخست‌وزیر این رژیم به جای تصویب بودجه، رفتن به انتخابات چهارم را ترجیح داده است.

العالم- فلسطین اشغالی

پس از تشدید اختلافات میان حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ائتلاف «آبی-سفید» به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم، برخی منابع از احتمال برگزاری چهارمین انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنست) طی دو سال اخیر خبر دادند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو» خبر داد، بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفته است که به جای تصویب بودجه، رفتن به انتخابات چهارم در فلسطین اشغالی را انتخاب کند.

این در حالی است که تنها یک هفته برای تصویب نهایی بودجه در فلسطین اشغالی زمان باقی است و در صورت عدم تصویب بودجه تا روز بیست و سوم ماه دسامبر جاری، کِنست به‌صورت خودکار منحل خواهد شد.

صهیونیست‌ها روز گذشته رأی‌گیری درباره تصویب طرح انحلال کنست را به علت برگزاری جشن «حنوکا» به هفته آینده موکول کردند.

معاریو به نقل از چند منبع در لیکود در این خصوص خبر داد که تماس‌های جدی میان لیکود و ائتلاف آبی-سفید درباره بودجه وجود ندارد.

معاریو در ادامه نوشت: «برای روزهای آینده، عامل مهمی که بتواند [دو طرف] را به سمت یک توافق ببرد، دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد نتانیاهو تصمیم گرفته است که انتخابات را انتخاب کند و این همان جهتی است که نهاد سیاسی به سمت آن حرکت می‌کند».

این گزارش در حالی منتشر شده است که طی روزهای گذشته برای پشت‌ سر گذاشتن بحران سیاسی در فلسطین اشغالی، چند پیشنهاد از ایجاد اصلاحات در وزارت‌خانه‌ها مطرح شد؛ اصلاحاتی از قبیل اعطای وزارت دادگستری به حزب آبی-سفید و گرفتن وزارت دادگستری از آبی-سفید؛ با این حال، این اقدامات‌، نتیجه‌‌ای در بر نداشت.

روز نهم دسامبر، کمیته مسکن کنست - به عنوان کمیته بررسی‌کننده طرح انحلال کنست - با رأی‌های مثبت نمایندگان حزب آبی‌وسفید و دیگر احزب اپوزیسیون، طرح انحلال را تصویب کرد تا برای رأی‌گیری نهایی به صحن عمومی برود.

در صورت تصویب شدن این طرح، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ۹۰ روز مهلت خواهد داشت تا برای برگزاری انتخابات در تاریخ پیشنهادی ۲۶ اسفند تدارکات لازم را انجام دهد.

طرح یادشده تنها در صورت به توافق رسیدن گانتز و نتانیاهو بر سر لایحه بودجه ملغی خواهد شد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها