دیپلمات روس اعلام کرد:

رایزنی در باره نقش آمریکا در برجام در نشست امروز کمیسیون مشترک

رایزنی در باره نقش آمریکا در برجام در نشست امروز کمیسیون مشترک
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 13:16

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در آستانه تشکیل هفدهمین نشست کمیسیون برجام عنوان کرد که درباره نقش ایالات متحده در اجرای کامل این توافق رایزنی خواهد شد.

العالم ـ اروپا

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، در توئیتی نوشت: نشست روز چهارشنبه کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی یک ساعت دیگر به صورت مجازی برگزار خواهد شد. موضوع اصلی چگونگی حفظ توافق برجام و اطمینان از اجرای کامل آن خواهد بود.

وی افزود: ناگزیر در باره نقش آمریکا در این زمینه هم رایزنی خواهد شد.

در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، دستور کار امروز کمیسیون مشترک برجام را که قرار است مجازی برگزار شود، مطابق روال های معمول و همیشگی عنوان و خاطرنشان کرد که این نشست یکی از نشست های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام هر ٣ ماه یکبار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرفهای برجام برگزار می شود.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست مشترک عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی دیگر آغاز به کار می‌کند.

این نشست با حضور نمایندگان ۶ کشور ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین به عنوان اعضای باقی‌مانده در برجام و نماینده اتحادیه اروپا منعقد خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها