مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق
شنبه 29 آذر 1399 - 13:00

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" معاون هیئت الحشد الشعبی عراق در پارلمان عراق آغاز شد.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم، فراکسیون "پشتیبانی ملی" در پارلمان عراق، امروز- شنبه- اولین سالگرد شهادت رهبران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در پارلمان برگزار می‌کند.



سالن پارلمان عراق به این مناسب به تصاویر بزرگ این دو فرمانده شهید و پرچم‌های هیئت الحشد الشعبی مزین شده است.



شمار زیادی از سیاستمداران و رهبران احزاب عراقی و در راس آن‌ها رؤسای قوای سه گانه برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

الحشد الشعبی به خون شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی وفادار باقی خواهد ماند

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان، «حسن الکعبی» معاون اول او،‌ «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در مراسم شهادت این دو شهید بزرگوار حضور پیدا کرده‌اند.

الفیاض گفت: الحشد الشعبی به خون شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی وفادار باقی خواهد ماند. برگزاری مراسم یادبود این شهیدان غرق شدن در گذشته یا پشیمانی از فقدانشان نیست بلکه راهی برای ترسیم آینده است. دشمن کوشید ما را تحقیر کند لذا به ابومهدی المهندس تهمت می زد اما امروز او یک قهرمان، سمبل و معلم است چرا که ما به المهندس، سلیمانی و یاران شهیدشان به عنوان قهرمان می نگریم به ویژه که شهید سلیمانی، گوهر اسلامی عظیم و ارزشمندی بود و جاده عزت و حاکمیت نیازمند مردانی است که قادر به فداکاری باشند.

شهید المهندس سرباز مخلص مدافع مردم، کشور و مقدسات بود

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «السند الوطنی» در این مراسم گفت: «مراسم یادبود امروز برای تأکید بر راه رهبران نصر (شهید سلیمانی و شهید المهندس) و ادامه مبارزه با تروریسم است».

الاسدی افزود: «شهید المهندس سرباز مخلص مدافع مردم، کشور و مقدسات بود».

الاسدی گفت: شهید المهندس تمام تلاش خود را در راه جهاد مصروف کرد و الگوی الحشد الشعبی و پیروزی بود و مواضع پدرانه اش در تمام عملیاتنها یکی از علل این پیروزی بود، او پدر، استاد، معلم، سرباز، فرمانده ای مخلص در راه دفاع از عقیده و میهنش و حفظ استقلال عراق، وحدت ملی و کرامت مردم آن بود و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرد.

شهید المهندس خود را برای دفاع از عراق فدا کرد

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در این مراسم ضمن اشاره جانفشانی شهید المهندس تصریح کرد: «بزرگترین درسی که باید از شهادت المهندس بیاموزیم پاسداری از پیروزی است».

الحلبوسی افزود: بزرگترین درسی که باید از شهادت المهندس بیاموزیم پاسداری از پیروزی عظیم علیه باندهای تروریستی داعش و حفظ منافع عالی ملی است که شهید المهندس خود را برای دفاع از عراق فدا کرد و نقش مرجعیت دینی و قهرمانان الحشد الشعبی و عشایر و نیروهای امنیتی در زمینه حفظ این سرزمین ستودنی است، امروز سالگرد شهادت رزمنده ای بزرگ و ابومهدی المهندس است که کوشید عراق آزاد باقی بماند.

پربیننده ترین خبرها